معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان با مسائل نوپدید زیادی مواجه هستیم.

خودکشی‌های عجیب و غریب بین جوانان باید تحلیل شود

سلامت نیوز: معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان با مسائل نوپدید زیادی مواجه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمدمهدی تندگویان معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از منشور گروه مشاوران نخبه جوان در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: امیدواریم در انتصابات و در ارتقای درجات به گروه جوان نیز توجه شود.

وی با طرح این پرسش که چرا هم اکنون به راحتی به جوانان اعتماد نمی‌کنیم خاطرنشان کرد:‌ همه ما حاصل انقلاب هستیم اما نمی‌دانم چرا در حوزه انتصابات و اجرا خیلی سخت جوانان را باور کرده و به آنها اعتماد می‌کنیم.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد:‌ جوانان جسور اهل عملیات و خلاقیت هستند و می‌توانند تحلیل‌های خوبی داشته باشند البته می‌توانیم در کنار جوانان چند مشاور کارکشته نیز داشته باشیم.

تندگویان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مشاوران خاطرنشان کرد:‌ اگر در عرصه انقلاب و جنگ جوانان نبودند ما شکست می‌خوردیم. فرماندهان بزرگ جبهه‌های ما که امروز از شهدای عالیقدر هستند همان جوانانی بودند که با جسارت و همت هشت سال جلوی تجاوز دشمن ایستادند.

وی با بیان اینکه ما در حوزه جوانان با مسائل نوپدید زیادی مواجه هستیم تصریح کرد: یک وقت‌هایی اعتیاد و جرائمی از جمله سرقت‌ها بود اما امروز در حوزه آسیب‌های اجتتماعی نیاز به بروزسانی دائمی داریم چرا که با مسائلی در فضای مجازی و اتفاقاتی روبرو هستیم که از خارج هدایت می‌شود. همچنین تحلیل‌های غربی شبکه‌های خارجی را نیز داریم و همچنین مسائل نوپدیدی مانند خودکشی‌های عجیب و غریب که جوانان ما بدون هیچ مشکلی و فقط به عنوان لذت و تفریح اقدام به آن می‌کنند و متاسفانه از لحظه خودکشی فیلم می‌گرفته و آن را پخش می‌کنند.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان به حوزه دختران و زنان اشاره کرد و گفت: مسائل عجیب و غریبی در این حوزه نیز داریم ما درگیر اجرائیم و دسترسی میدانی به جامعه‌مان محدود است و مشاوران جوان در این زمینه می‌توانند ما را یاری کنند.

تندگویان خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که مشاوران جوان می‌توانند در آن به ما کمک کنند تدوین سیاست‌های برخورد با آسیب‌های اجتماعی جدید است و می‌تواند با اطلاع‌رسانی این مسائل به ما در سطوح مختلف کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر تهران که کشورشهر است ما با تمام فرهنگ‌ها، اقوام و گروه‌های اجتماعی طرف هستیم حاشیه نشینی، پایگاه‌های عجیب مواد مخدر و مشروبات و ... از مواردی است که پایش و رصد آنها سخت بوده و آشنایی با همه فرهنگ‌ها برای‌مان دشوار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha