سوزاندن کالری به ورزش کردن با معده خالی ارتباطی ندارد.

اثر شگفت انگیز جوش شیرین/ تصورات غلط در خصوص لاغر شدن

سلامت نیوز:سوزاندن کالری به ورزش کردن با معده خالی ارتباطی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.


اثر جوش شیرین در چاقی صورت

برخی از افراد به خاطر داشتن چهره لاغر و استخوانی ناراضی هستند و ترجیح می‌دهند کمی صورتشان چاق به نظر برسد؛ برخی از ماسک‌ها می‌توانند علاوه بر شفاف کردن پوست صورت چهره را بازتر و چاق‌تر نشان دهد. با این وجود مصرف شیر خشک در مقایسه با ماسک‌های موجود تأثیر بیشتری دارد.

ویتامین‌ها و مواد مقوی موجود در شیر خشک موجب حفظ رطوبت پوست می‌شود یک را هکار موثر برای چاق شدن صورت است.


باور‌های غلط درمورد لاغر شدن

دغدغه بسیاری از افراد اضافه وزن و چاقی است تا جایی که برخی از آنان به انجام روش‌های غلط یا مصرف دارو‌ها یا مواد غذایی ناسالم برای کاهش وزن روی می‌آورند. از سوی دیگر برخی باور‌های غلط برای کاهش وزن وجود دارد؛ برخی از افراد چاق گمان می‌کنند که با حذف کربوهیدرات‌های ضروری بدن مانند غلات کامل، میوه و سبزیجات لاغر می‌شوند؛ در حالی که تحقیقات علمی خلاف آن را ثابت کرده است.

یکی دیگر از اشتباهات شایع در میان افراد چاق ورزش کردن با معده خالی است. تحقیقات بسیاری نشان داده است که سوزاندن کالری به ورزش کردن با معده خالی ارتباطی ندارد حتی ممکن است شما در هنگام ورزش آن چنان احساس گرسنگی کنید که بیش از اندازه غذا بخورید و تمام تلاش‌های خود را هدر دهید، صبحانه نخوردن و اصرار بر خام خواری هم از اشتباهات رایجی است که برخی از افراد تصور می‌کنند به کمک آن‌ها لاغر می‌شوند.

خوراکی‌های مفید برای پیش از خواب

برای داشتن خواب خوب برخی از مواد غذایی فوق العاده موثر هستند برای مثال شیر یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها پیش از خواب است؛ مصرف شیر به دلیل بالا بردن سطح هورمون‌های ملاتونین (هورمون خواب) و سروتونین آرامبخش است و می‌تواند زمینه را برای داشتن یک خواب راحت فراهم کند خوراکی‌هایی نظیر گردو، سویا، گیلاس، ماهی قزل آلا و اسفناج هم به دلیل تأمین نیاز بدن به تریپتوفان (اسید آمینه تولید کننده هوممورن ملاتونین) برای داشتن خوابی خوب فوق العاده موثر هستند.

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای شادابی و مرطوب کنندگی پوست است؛ با این وجود این روغن خواص دیگری هم دارد که افراد کمتر با آن آشنا هستند؛ بر خلاف باور بسیاری از افراد که گمان می‌کنند تمامی روغن‌ها برای سلامتی مضر هستند روغن نارگیل به دلیل دارا بودن ماده‌ای به نام اسید لائوریک در پیشگیری از بیماری‌های قلبی تأثیر به سزایی دارد. روغن نارگیل در کنترل قند خون هم موثر است و موجب ترشح انسولین هم می‌شود.

دارو‌های موثر در درمان گوش درد

بهتر است بدانید که بسیاری از گوش درد‌ها به دلیل عفونت گوش ایجاد می‌شود، عفونت گوش معمولا به دلیل ورود آب به مجرای گوشبروز می‌کند، البته عفونت‌های ویروسی مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا هم ممکن است به عفونت گوش منجر شوند. در هنگام گوش درد می‌توان از استامینوفن، آ. اس. آ. (آسپرین) و پروفن برای تسکین و بهبود درد گوش استفاده کرد با این وجود در صورتی که گوش درد شما ادامه پیدا کرد بهتر است برای تجویز یک دوره آنتی بیوتیک به پزشک مراجعه کنید.

                                                                                                        
                                                                                   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha