دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 242714

آکنه تحت تاثیر برخی عوامل نظیر سن، ژنتیک، استرس، سبک زندگی، دارو و مواد خوراکی ایجاد می شود.

مواد خوراکی پیشگیری کننده از آکنه را بشناسید

سلامت نیوز: آکنه تحت تاثیر برخی عوامل نظیر سن، ژنتیک، استرس، سبک زندگی، دارو و مواد خوراکی ایجاد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، به گفته متخصصان درحالیکه آکنه با یک رژیم غذایی معجزه اسا قابل درمان نیست، اما برخی مواد خوراکی می توانند موجب بهبود کیفیت پوست و کاهش التهاب پوست شوند. در ادامه به برخی از این مواد خوراکی اشاره می شود:

مغزیجات آجیلی

پسته و فندق برزیلی حاوی ویتامین E هستند که می توانند موجب بهبود طراوت و شادابی پوست شوند. مطالعات نشان می دهد پسته از طریق تنظیم میزان انسولین که می تواند موجب کاهش آکنه شود، دارای تاثیر سودمندی بر بدن است. پسته علاوه بر زینک (روی)، حاوی ویتامین های A، C و E است.

فندق برزیلی هم حاوی آنتی اکسیدانی موسوم به سلنیوم است که از طریق کاهش التهاب به بهبود آکنه کمک می کند. مطالعات نشان می دهد افراد مبتلا به آکنه دارای میزان سلنیوم به میزان پایین تری هستند.

میوه

سیب، گیلاس، موز و تمشک سرشار از ویتامین های بوده که دارای خواص محافظت از پوست هستند. انگور قرمز هم می تواند همراه با دانه ها مصرف شود. به گفته محققان، میوه و دانه ها حاوی مواد شیمیایی وآنتی اکسیدان های طبیعی قدرتمندی هستند که مشکلات التهابی پوست نظیر اگزما و پسوریازیس را تسکین می دهد.

آووکادو هم نه تنها سرشار از ویتامین E است بلکه حاوی فیبر و روغن مونواشباع نشده است که می تواند به تثبیت میزان قند خون و هورمون ها کمک کند. استفاده از میوه های تازه به عنوان ماسک صورت نیز می تواند برای شادابی و رطوبت رسانی پوست مفید باشند.

سبزیجات

اکثر سبزیجات برگدار و سبز برای پوست مفیدند. اسفناج، کاهو، کلم پیچ، کلم بروکلی سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، آهن و کلسیم هستند. به گفته محققان درحالیکه این سبزیجات سبز محافظی در مقابل رادیکال های آزاد بوده و کلاژن را تجزیه می کنند، سبزیجات نارنجی رنگ نظیر هویج و سیب زمینی شیرین به حفظ کلاژن کمک می کنند. دوز سالم ویتامین A می تواند از طریق پیشگیری از مسدودشدن منافذ پوست، از لایه بیرونی پوست محافظت کند.

چای

برخی محققان معتقدند نوشیدن چای نعناع به نابودی آکنه های هورمونی کمک می کند. این مطالعه دیگر هم نشان می دهد که این چای می تواند به کاهش میزان آندروژن، هورمون مرتبط با بروز آکنه، کمک کند.

چای زردچوبه هم به خاطر خواص ضدالتهابی اش توصیه می شود. کورکومین موجود در زردچوبه هم می تواند نقش مهمی در هدف قرار دادن باکتری های عامل زردچوبه داشته باشد.

غلات کامل

غلات کامل ممکن است ریسک ابتلا به آکنه را کاهش دهند چراکه دارای میزان پایین شاخص گلوکز و سرشار از سلنیوم هستند. به عنوان مثال برنج قهوه ای سرشار از پروتئین، منیزیم، ویتامین B و همچنین آنتی اکسیدان هاست.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha