سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 24276

یك متخصص تغذیه در آمریكا تاكید كرد پختن زیاد كلم بروكلی تاثیر ضد سرطانی این سبزی مفید را از بین می‌برد اما در عوض پختن پودر این كلم به همراه جوانه‌های آن خاصیت ضد سرطانی آن را دو برابر می‌كند.

سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه در آمریكا تاكید كرد پختن زیاد كلم بروكلی تاثیر ضد سرطانی این سبزی مفید را از بین می‌برد اما در عوض پختن پودر این كلم به همراه جوانه‌های آن خاصیت ضد سرطانی آن را دو برابر می‌كند.

به گزارش ایسنا، دكتر الیزابت جفری كارشناس تغذیه در دانشگاه ایلینویز در این باره تصریح كرد: كلم بروكلی اگر بطور صحیح پخته شود یك ماده ضد سرطانی بسیار قوی خواهد بود و مصرف سه تا پنج نوبت از آن در هفته برای اثرگذاری مفید این سبزی كافی است.

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس، دكتر جفری در بیانیه‌ای خاطرنشان ساخت: برای بهره مندی از خواص مفید این سبزی، وجود آنزیمی موسوم به «میروسیناز» ضروری است چون اگر این آنزیم وجود نداشته باشد سولفورافان كه مهمترین تركیب ضد سرطانی و ضد التهابی كلم بروكلی است شكل نخواهد گرفت. بر همین اساس بخار پز كردن بروكلی به مدت دو تا چهار دقیقه بهترین روش برای حفظ این آنزیم و سایر ریز مغذی‌های این سبزی است. در واقع پختن زیاد موجب تخریب میروسیناز می‌شود.

این یافته در مجله تغذیه و سرطان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha