طبق گفته پژوهشگران موسسه ملی سالخوردگی آمریکا، هرچه سن افراد بالاتر رود قابلیت بدن برای تحمل هوای سرد کاهش می‌یابد و سریع‌تر به «هیپوترمیا» مبتلا می‌شود.

سلامت نیوز :طبق گفته پژوهشگران موسسه ملی سالخوردگی آمریکا، هرچه سن افراد بالاتر رود قابلیت بدن برای تحمل هوای سرد کاهش می‌یابد و سریع‌تر به «هیپوترمیا» مبتلا می‌شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، محققان مرکز ملی سلامت آمریکا به افراد مسن توصیه کردند تا در هوای سرد خود را از ابتلا به بیماری هیپوترمیا بیشتر محافظت کنند و اقدامات ضروری را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام دهند تا از این بیماری مرگبار نجات یابند.

در هنگام وقوع هیپوترمیا دمای بدن فرد به میزانی پایین‌تر از حد معمول افت می‌کند و برای مدت زمان طولانی باقی می‌ماند. همچنین لکنت و خطا در تکلم، گیجی، خواب آلودگی، لرزش، ضعف بازوها و پاها، نبض ضعیف، عکس‌العمل کند و کاهش کنترل حرکات بدن نیز از دیگرعلائم بروز این بیماری است.

محققان معتقدند: یکسری بیماری‌ها به همراه گروه خاصی از داروهای تجویز شده در افراد مسن از فاکتورهای دیگری هستند که قابلیت بدن را برای مقابله با سرما کاهش می‌دهند و باید اطرافیان فرد توجه داشته باشند در صورتی که دمای بدن بیمار از 96 درجه فارنهایت پایین‌تر آمد، سریعا با اورژانس تماس بگیرند.

همچنین پوشیدن لباس‌های زیر بلند به همراه جوراب، دمپایی و کلاه در افراد مسن از موارد دیگری است که می‌تواند فرد را در مقابل ابتلا به این بیماری محافظت کند.

استفاده از پتو برای گرم نگه داشتن پاها و شانه‌ها در خانه و پوشیدن لباس‌های گشاد با لایه‌های متعدد برای حفظ گرما و استفاده از کلاه و مقنعه و دستکش در محیط بیرون از دیگر اقداماتی است که توسط محققان توصیه می‌شود.

تنظیم وسایل گرمایشی منزل در دمای 68 تا 70 در محیطی که افراد مسن زندگی می‌کنند ضروری است و کاهش این دما حتی در حد 60 تا 65 درجه فارنهایت باعث بروز علائم هیپترمیا در این گروه از افراد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha