دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 242789

مدتی است که به فکر مراجعه به کلینیکی برای رفع موهای زائد هستم می‌خواستم بپرسم آیا با لیزر کاملاً برطرف می‌شوند و اینکه لیزر در چند جلسه لازم است که انجام شود؟ سؤال دیگرم این است که ممکن است این کار عوارضی هم داشته باشد چون شنیده‌ام برخی با لیزر دچار زخم‌های عمیقی شده‌اند.

عوارض لیزر موی زائد

سلامت نیوز: مدتی است که به فکر مراجعه به کلینیکی برای رفع موهای زائد هستم می‌خواستم بپرسم آیا با لیزر کاملاً برطرف می‌شوند و اینکه لیزر در چند جلسه لازم است که انجام شود؟ سؤال دیگرم این است که ممکن است این کار عوارضی هم داشته باشد چون شنیده‌ام برخی با لیزر دچار زخم‌های عمیقی شده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، استفاده از لیزر با هدف از بین بردن موی زائد سبب کاهش قابل توجه مو در منطقه مورد نظر می‌شود زیرا با تابش نور لیزر با قدرت بالا، رنگدانه‌های مو نور را جذب کرده و موها درون پیاز از بین می‌روند. این عمل معمولاً 4 تا 6 جلسه تکرار می‌شود و فاصله هر بار مراجعه حدود یک ماه تا یک ماه و نیم است معمولاً بعد از 6 جلسه تراکم موها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند مگر اینکه دچار مشکلات هورمونی باشید و رشد موهای زائد به‌دلیل اختلالات هورمونی باشد، در این حالت حتماً باید ابتدا مشکل برطرف شود و بعد دوباره لیزر انجام دهید.


در مورد عوارض لیزر هم باید بگویم که انجام لیزر بعد از آفتاب گرفتن ممکن است پوست را بسوزاند یا لک ایجاد کند، همچنین اگر شخصی که لیزر انجام می‌دهد مهارت کافی نداشته باشد ممکن است دچار زخم یا سوختگی و تاول شوید، چنانچه دچار بیماری پوستی هستید یا زگیل دارید حتماً با پزشک خود مشورت کنید چون احتمال اینکه بوسیله دستگاه بیماری منتقل شود زیاد است. در نهایت بعد از انجام لیزرحتماً به توصیه‌های پزشک توجه کنید تا دچار عارضه‌ای نشوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha