معاون زیربنایی، فنی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: انتقال آب از دریا به فلات مرکزی مشکلات بسیاری از استانها به ویژه سیستان و بلوچستان را برطرف خواهد کرد.

انتقال آب دریا به سیستان و بلوچستان مشکلات کم آبی استان را برطرف خواهد کرد

سلامت نیوز:معاون زیربنایی، فنی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: انتقال آب از دریا به فلات مرکزی مشکلات بسیاری از استانها به ویژه سیستان و بلوچستان را برطرف خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا- حمیدرضا عدل در کارگروه آب استان افزود: تامین آب آشامیدنی استان هایی که با چالش کم آبی مواجه هستند، در دستور کار دولت قرار دارد.

وی اظهار کرد: یکی از دستورات رئیس جمهور داشتن برنامه برای گذر از بحران آب است چراکه در بسیاری از شهرستانهای کشور با تنش آب مواجه هستیم، به همین دلیل بررسیها را با سفر به سیستان و بلوچستان آغاز کردیم.

معاون زیربنایی، فنی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه گفت: با توجه به پیش بینیهایی که از وضعیت آب کشور در سال 97 میشد، کارگروه سازگاری با کم آبی در دولت تشکیل شد.

عدل افزود: 7 یا 8 مرکز استان کشور با مشکلاتی در زمینه تامین آب آشامیدنی رو به رو هستند که بدنبال راهکارهای علمی برای برطرف کردن این معضل هستیم.

وی تصریح کرد: مهمترین مساله و اولویت کشور در حال حاضر مساله آب و برق است.

معاون امور زیربنایی و توسعه سازمان برنامه و بودجه گفت: از محل اعتبارات ردیف 10 و 12 سازمان برنامه و بودجه نیازهای اضطراری کشور نظیر آب برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو مطالعاتی در زمینه انتقال آب دریا به فلات مرکزی کشور در دست انجام دارد که خوشبختانه بخش زیادی از این مطالعات به اتمام رسیده است.

وی افزود: انتقال آب از دریا به فلات مرکزی مشکلات بسیاری از استانها به ویژه سیستان و بلوچستان را برطرف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هر متر مکعب شیرین سازی آب از دریا حدود 25 تا 30 هزار ریال هزینه دارد که با احتساب هزینه انتقال آن به سیستان و بلوچستان حدود 50 تا 60 هزار ریال قیمت تمام شده آن است.

معاون زیربنایی، فنی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: انتظار می رود طرح های کوتاه مدتی درباره بحران آب و رفع مشکل آن از استان به کشور ارائه شود تا بتوان آن را پس از بررسی به مصوبه تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: حداکثر تلاش این است که با تامین منابع مالی نگرانیها برای آبرسانی با تانکر بر طرف شود، موضوع بحران آب استان و نیازهای اضطراری آن امروز و هفته آینده در تهران ویژه بررسی میشود.

وی ادامه داد: احیای قنوات از مطالبات استان است که به آن خواهیم پرداخت، درباره شبکه آب زاهدان نیز آن چه بر عهده این سازمان است عملیاتی میشود، همچنین 15 میلیارد تومان به عنوان مصوبه این جلسه به بازگشت آب زاهدان به چرخه تولید اختصاص مییابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha