سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 24284

كارشناسان هندی در گزارش جدیدی اعلام كردند كه سالانه حدود 40 هزار مورد ابتلا به سرطان در بین كودكان این كشور گزارش می‌شود.

سلامت نیوز :كارشناسان هندی در گزارش جدیدی اعلام كردند كه سالانه حدود 40 هزار مورد ابتلا به سرطان در بین كودكان این كشور گزارش می‌شود.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان ضمن تاكید بر این نكته كه فقط تعداد كمی از این كودكان درمان مناسب را دریافت می‌كنند، هشدار دادند كه نرخ ابتلا به سرطان‌های دوران كودكی در هند رو به افزایش است.

دكتر راجیو گاندی متخصص ارشد مشاور اطفال در انستیتو سرطان گائوری كاپور به مناسبت دهمین كنفرانس سالانه این انستیتو خاطرنشان كرد: از كل 40 هزار كودك مبتلا به سرطان فقط 20 تا 30 درصد درمان مناسب را برای كنترل بیماری دریافت می‌كنند.

وی تصریح كرد: برخلاف سرطان‌های دوران بزرگسالی شانس درمان این بیماری در كودكی بیشتر است اما این امر تنها زمانی صادق است كه سرطان به موقع تشخیص داده شده و تحت درمان صحیح قرار بگیرد.

روزنامه تایمز آو ایندیا گزارش داد: شایع‌ترین سرطان‌های دوران كودكی شامل لوسمی لنفوبلاست شدید یا همان سرطان خون، تومور مغزی و سرطان‌های كبد و كلیه هستند. سایر سرطان‌ها نیز با میزان شیوع پایین‌تر ممكن است در این دوران بروز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha