سلامت نیوز:مدیر كل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: حق سختی كار علوم آزمایشگاهی‌ها جزء مطالبات وزارت بهداشت است كه به مجلس فرستاده شده است لذا نمایندگان مجلس حق سختی كار كاركنان آزمایشگاه تشخصی طبی را پیگیری كنند.

سعید مهدوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: موضوع اختصاص حق سختی كار به كاركنان علوم آزمایشگاه های تشخیص طبی با تصحیح كلمه تكنسین و جایگزینی كلمه «كاركنان» آزمایشگاه به جای آن به مجلس فرستاده شده است و مجلس باید یك تجدید نظر در متن قانون انجام دهد.

وی اضافه كرد: با نمایندگان مجلس صحبت‌های انجام شده تا لفظ تكنسین‌ آزمایشگاه را در قانون به كاركنان علوم آزمایشگاهی تبدیل كنند تا همه كاركنان از جمله كاردانان، كارشناسان و كارشناسان ارشد آزمایشگاه از حق سختی كار استفاده كنند.

مهدوی تصریح كرد: وزیر بهداشت با این موضوع كاملاً موافق است و فقط مشكل موجود این است كه قانون اجازه دهد دولت این سختی كار را بپردازد.

به گزارش فارس، ‌شاهرخ رامین، عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت:‌ موضوع حق سختی كار علوم آزمایشگاهی‌ها توسط كمیسیون بهداشت مجلس پیگیری می‌شود و حتماً به نتیجه خواهد رسید.‌

وی افزود: چندی پیش با نمایندگانی از جامعه علوم آزمایشگاهی كشور جلسه‌ای درباره سختی كار آنها داشتیم و این موضوع مطرح شد كه تا كنون بیش از 12 سال است كه به علت جایگزین نشدن نام كاردان به جای تكنسین در قانون حق سختی كار این گروه پرداخت نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha