سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 24293

قائم‌مقام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: در برخی داروخانه‌ها به خصوص داروخانه‌های جنوب شهر تهران عرضه بدون نسخه ترامادول به اجبار و تهدید معتادان انجام می‌شود.

سلامت نبوز : قائم‌مقام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: در برخی داروخانه‌ها به خصوص داروخانه‌های جنوب شهر تهران عرضه بدون نسخه ترامادول به اجبار و تهدید معتادان انجام می‌شود.

سعید واحدی در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: عرضه داروی ترامادول به بیماران فقط با نسخه معتبر مجاز است و چنانچه مواردی از تحویل بدون نسخه ترامادول توسط داروخانه‌ها انجام گیرد مسئول فنی داروخانه یاد شده مرتكب تخلف شده و به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی می‌شود.

وی افزود: البته باید این نكته را ذكر كرد كه در برخی موارد معتادان با مراجعه به داروخانه و تهدید مسئولان داروخانه به ویژه داروخانه‌های شبانه‌روزی در ساعات نیمه شب دارو را طلب می‌كنند.

قائم‌مقام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران تصریح كرد: در حوزه برخورد با متخلف، بین تحویل بدون نسخه ترامادول با مثلاً یك آنتی بیوتیك تفاوت قائل هستیم و به علت حساس‌بودن عرضه ترامادول بدون نسخه معتبر، متخلفان را مستقیماً به دادسرای جرائم پزشكی یا انقلاب معرفی می‌كنیم.

وی افزود: در شهر تهران حدود 1500 داروخانه وجود دارد كه 1100 داروخانه زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی و 400 داروخانه زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشكی تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha