پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 242959

علی نوبخت حقیقی؛ رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی؛ دادستان استان تهران خواستار اقدام قانونی این مقام قضایی برای رسیدگی به فعالیت سایت اینترنتی KOLIEE. IR در زمینه خرید و فروش رحم اجاره‌ای و كلیه از اهدا‌كننده زنده شد.

توقف فعالیت سایت خرید و فروش اعضای بدن

سلامت نیوز: علی نوبخت حقیقی؛ رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی؛ دادستان استان تهران خواستار اقدام قانونی این مقام قضایی برای رسیدگی به فعالیت سایت اینترنتی KOLIEE. IR در زمینه خرید و فروش رحم اجاره‌ای و كلیه از اهدا‌كننده زنده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد، در نامه نوبخت كه ٢٢ فروردین ١٣٩٧ نوشته شده و خبرگزاری فارس تصویر آن را منتشر كرده، ضمن ارجاع به نامه اسفند ٩٦ رییس انجمن نفرولوژی ایران، آثار زیانبار خرید و فروش كلیه در داخل كشور و احتمال ایجاد شبكه بین‌المللی قاچاق اعضای بدن مورد هشدار قرار گرفته است.

ماجرای استارت‌آپ خرید و فروش كلیه

 سایت اینترنتی كه رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به ادامه فعالیت آن هشدار داده، خود را به عنوان اولین سایت خرید و فروش كلیه در ایران معرفی می‌كند و در حالی كه بنا بر اطلاعات مندرج در صفحه نخست سایت، ٢١ هزار و ٣٦٨ كاربر، صرفا در بخش خرید و فروش كلیه عضو شده‌اند، وبسایت‌هایی برای خرید و فروش رحم اجاره‌ای، ضامن، امتیاز وام، بازی‌های اینترنتی، آزمون‌های شخصیتی مربوط به كاریابی، طراحی كارت ویزیت اینترنتی و همچنین عرضه نرم افزارهایی برای استعلام چك، ثبت سفارش مشتری و پیدا كردن دوستان دوره مدرسه و دانشگاه را به عنوان زیر مجموعه دارد. بنا بر دیگر اطلاعات مندرج در بخش معرفی سایت، این سایت از سال ١٣٩٥ با ثبت مشخصات مدیر سایت در NIC.IR تاییدیه فعالیت مجازی دریافت كرده و «آرش آهمند»؛

مدیر سایت كه صرفا در زمینه فعالیت‌های الكترونیك تخصص دارد، در پاسخ به «اعتماد» می‌گوید: «ما فقط یك انجمن اینترنتی هستیم و خریداران و فروشندگان كلیه یا رحم می‌توانند با ثبت نام در سایت، فهرستی از شماره تلفن موارد مشابه داشته باشند و بطور مستقیم و بی‌واسطه با یكدیگر ارتباط بگیرند. در این سایت، هیچ فعالیت نقدی در حوزه درمان انجام نمی‌شود و تمام بیماران باید برای پیگیری امور درمانی به انجمن‌های مرتبط در شهرهای محل سكونت خود مراجعه كنند. اهدا‌كننده كلیه، فقط از طریق سایت ما شماره تلفن خریداران را به دست آورده ولی برای مراحل درمانی اهدا باید به انجمن حمایت از بیماران كلیوی مراجعه كند. این اتفاق در مورد رحم اجاره‌ای هم صادق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha