پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

مردی که کودک 10ساله مشهدی را ربوده و به قتل رسانده بود، صحنه جنایت را بازسازی کرد و مدعی شد از اختلالات روانی رنج می‌برد

بازسازی صحنه قتل کودک 10ساله مشهدی

سلامت نیوز: مردی که کودک 10ساله مشهدی را ربوده و به قتل رسانده بود، صحنه جنایت را بازسازی کرد و مدعی شد از اختلالات روانی رنج می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق، این جوان 27ساله صبح روز چهارشنبه پنجم ماه جاری پسری 10ساله به نام محمدحسین را به‌عنوان راننده آژانس سوار خودروی خود کرد و به منطقه‌ای خلوت برد. او سپس به این کودک به قصد تعرض حمله کرد و وقتی با مقاومت او روبه‌رو شد، وی را به قتل رساند.

مادر محمدحسین بعد از مفقودشدن او به کارآگاهان گفت: «پسرم برای رفتن به مدرسه از خانه بیرون رفت اما یادش آمد آن روز سرویس دنبالش نمی‌رود به‌همین دلیل زنگ در را زد و از من خواست برایش آژانس بگیرم. من هم با آژانس تماس گرفتم و خودم از آیفون تصویری مراقب محمدحسین بودم تا اینکه پرایدی آمد و پسرم سوار بر آن رفت اما بعد از چند لحظه چون ماشین خیلی زود رسیده بود شک کردم و وقتی با آژانس تماس گرفتم، فهمیدم پراید از طرف آنها نبوده است».مأموران بعد از اطلاع از ماجرای مفقودشدن پسر دانش‌آموز تحقیقات وسیعی را انجام دادند و سرانجام جسد او را یافتند. آنها توانستند قاتل 27ساله را در سریع‌ترین زمان ممکن بازداشت کنند. متهم ضمن اعتراف به جرمش انگیزه‌ای غیراخلاقی را برای کشتن کودک مطرح کرد.

این مرد روز سه‌شنبه مقابل خانه مقتول و محل قتل برده شد و صحنه جنایت را بازسازی کرد. متهم مقابل خانه محمدحسین ماجرا را این‌طور شرح داد: تقریبا یک‌ربع در خیابان بودم که مقتول را دیدم؛ ابتدا ماشین آن‌طرف خیابان بود. دور زدم و ماشین را به این‌طرف خیابان روبه‌روی منزل آوردم. مقتول از من پرسید راننده آژانس هستم. تأیید کردم. پسربچه در صندلی جلو نشست و کیفش را روی صندلی عقب گذاشت. محله تقریبا خلوت بود و از خانواده مقتول هم کسی نبود. او را سوار کردم و به راه افتادم.مأموران در ادامه متهم را به محل قتل در شهرک صنعتی بردند تا توضیح دهد در آنجا چه اتفاقی افتاده است. او گفت: من به مقتول غذا دادم؛ البته غذایی بود که خودش همراه داشت.

غذاخوردنش کمی طول کشید. تقریبا یک‌ساعت‌ونیم کل ماجرا طول کشید و بخشی از این زمان به غذاخوردن او اختصاص پیدا کرد. بعد از اینکه خوردن غذایش تمام شد، وسوسه‌ بر من غلبه کرد و خواستم او را اذیت کنم. او به من گفت چرا می‌خواهی این کارها را با من بکنی و از من می‌خواست رهایش کنم اما من، البسه او را از تنش درآوردم و با طنابی که برای نیازهای شخصی خریده بودم، دستانش را بستم.

او افزود: مادرم همیشه به من میوه می‌داد برای همین در ماشین چاقوی میوه‌خوری داشتم. طناب را با همان چاقو بریدم و خواستم دستان پسربچه را ببندم تا فرار نکند.او را از ماشین پیاده کردم و پس از اینکه در برابر بسته‌شدن دست‌هایش مقاومت کرد، او را با چاقو زدم. سه ضربه به او زدم که ضربه اولم به شکمش بود. در آخر نیز با یک سنگ به سرش ضربه زدم. دو بار این کار را کردم. سپس سنگ را با خودم بردم. سنگ تقریبا یک کیلو وزن داشت. متهم ادامه داد: من دچار اختلالات روانی هستم. لحظه ارتکاب جرم کاملا کنترل خود را از دست دادم و با توجه به مریضی و ناراحتی عصبی‌ای که دارم متوجه نشدم چه کاری دارم انجام می‌دهم. خواهش می‌کنم برای من کاری بکنید.

من بار اولم است و دیگر تکرار نمی‌شود. متهم در حالی چنین ادعایی را مطرح کرد که سلامت روانی او از سوی پزشکی قانونی تأیید شده است. این مرد بعد از بازسازی صحنه جرم به زندان بازگردانده شد تا تحقیقات قضائی ادامه یابد. در همین حال کاظم میرزایی، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی انقلاب مشهد با بیان اینکه تا هفته آینده وضعیت پرونده مشخص خواهد شد، اظهار کرد: احتمالا تا هفته آینده کار ما تمام خواهد شد. ملاحظاتی از قبیل گواهی انحصار وراثت، کارهای اداری و چند استعلام دیگر باید حاضر شود تا پرونده تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت روان متهم به قتل تأیید شده است، افزود: اظهارات متهم با آنچه در صحنه ارتکاب جرم بیان كرد، کمی متفاوت بود اما کلیات ماجرا مورد تأیید است. میرزایی با بیان اینکه ما صرفا به اقرار متهم نیازی نداریم، بیان کرد: شواهد و ادله‌های مختلفی که وجود دارد می‌تواند در به‌سرانجام‌رسیدن این پرونده کمک کند.

در این پرونده محل قتل و چگونگی آن و رهاشدن البسه مقتول مشخص شده است. رئیس بازپرس ویژه پرونده قتل محمدحسین با اشاره به حرف‌های ضدونقیض در مورد این پرونده در فضای مجازی، تصریح کرد: به مقتول 21 ضربه چاقو وارد نشده است، بلکه بنابر اعلام پزشکی قانونی 7 تا 9 ضربه به مقتول وارد شده و جراحت گوش مقتول نیز به صورت سطحی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha