سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از راه اندازی دانشكده فناوری‌های نوین سلامت خبر داد.

به گزارش فارس، محمدرضا رزاقی در مراسم رونمایی 2 دستاورد پزشكی صنعتی در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: در ابتدای سال جاری تاكنون دانشجوی دانشگاه در مقاطع كارشناسی ارشد، Phd، تخصص و فوق تخصص به طور متوسط 5 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینكه مجوز راه‌اندازی دانشكده فناوری نوین سلامت نیز اخذ شده و به زودی راه‌اندازی است گفت: در طول این مدت بیش از 90 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز در سطوح مختلفی از جمله دانشیاری، استادیاری و استادی ارتقاء یافته‌اند.

رزاقی با اشاره به اینكه پذیرش دانشجو در این دانشگاه 20 درصد ارتقاء یافته است افزود: برای جذب در حوزه علمی نیز پس از بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه فعالیت‌های چشمگیری صورت پذیرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به رشد 20 درصدی مقالات چاپ شده ‌ISI از 550 مقاله به 750 مقاله خبر داد و گفت: مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با مساحت 2 هزار و 500 متر مربع نیز در كنار دانشكده علوم پزشكی به زودی راه اندازی می‌شود.

وی به 20 مجله فارسی و انگلیسی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اشاره كرد و گفت: 5 مركز جدید تحقیقات نیز در حال حاضر مصوب شده است تا با 44 مركز تحقیقات قبلی تعداد این مراكز به 49 مركز تحقیقاتی ارتقاء یابد.

رزاقی اظهار داشت: در طول كمتر از 3 ماه نیز شورای عالی مراكز تحقیقات دانشكده علوم پزشكی شهید بهشتی در كم و كیف برنامه‌های تحقیقاتی قرار گرفته‌اند و در این راستا روسای جدید این مراكز نیز انتخاب شده‌اند.

وی به افزایش تغذیه با شیر مادر از 24 درصد به بیش از 40 درصد اشاره كرد و گفت: كاهش مرگ و میر مادران، نوزدان و كودكان یكسال تا 5 سال كه به عنوان شاخص رشد كشور محسوب می‌شود در این دانشگاه رشد چشمگیری داشته است.

رزاقی به آمادگی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برای اتمام برنامه شبكه شدن كه دغدغه وزارت بهداشت نیز هست تا پایان سال جاری اشاره كرد و افزود: با وجود ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران این شبكه سازی تا پایان سال محقق خواهد شد زیرا 84 درصد برنامه‌های درمانی استان تهران تحت پوشش مراكز درمانی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha