نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اكنون بیش از یك‌هزار نفر بر اثر آلودگی هوای تهران بیماریشان تشدید شده است و از نظر پزشكی آلودگی هوای تهران تلفات زیادی داشته است

تشدید بیماری بیش از یك هزار نفر بر اثر آلودگی هوا
سلامت نیوز : نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اكنون بیش از یك‌هزار نفر بر اثر آلودگی هوای تهران بیماریشان تشدید شده است و از نظر پزشكی آلودگی هوای تهران تلفات زیادی داشته است.

به گزارش فارس،‌ حسن بیادی در سیصد و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تأكید بر اینكه برنامه‌های اجرایی باید ضمانت لازم را داشته باشند، اظهار داشت: متأسفانه هیچ چیز سر جای خود قرار ندارد و كمیته كاهش آلودگی هوای تهران در استانداری تشكیل می‌شود كه محلی سیاسی و مرتبط با مواقع بحران در شرایط آلودگی هواست.

وی با بیان اینكه زمانی باید كار به این بخش سپرده شود كه نهادهای مرتبط وظیفه‌ای نداشته باشند، گفت: تعطیلی‌هایی كه امسال از سوی دولت اعلام شد و دولت و مردم را متضرر كرد، نمونه مشخصی از این خسارت‌هاست.

بیادی با بیان این نكته كه مردم اكسیژن می‌خواهند و اگر فعلاً شرایط هوای تهران مساعد نیست، همه ما كوتاهی كرده‌ایم و نباید تقصیر را به گردن كسی بیندازیم،‌ تصریح كرد: تاكنون بیش از یك‌هزار نفر بر اثر آلودگی هوای تهران بیماریشان تشدید شده است و از نظر پزشكی آلودگی هوای تهران تلفات زیادی داشته است.

وی ادامه داد: سوال اصلی اینجاست كه چرا اجرای طرح بازنگری برنامه جامع كاهش آلودگی هوای تهران 5 سال متوقف شده است و تاخیر كامل داشته است.

معصومه ابتكار، رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه اظهارات بیادی گفت: دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران كه به تازگی در تهران نصب شده است و گفته می‌شود این دستگاه‌ها نتیجه سفر دولت بوده است، از سال 82 خریداری شده بود ولی چرا این دستگاه‌ها در انبار باقیمانده و تازه نصب شده است.

وی با اشاره به اینكه سال 84، سال بازنگری در طرح كاهش آلودگی هوای تهران بوده است، اما بازنگری این برنامه 5 سال طول كشیده است،‌ افزود: باید پرسید در این پنج سال چه اتفاقاتی رخ داده است؛ از سال 79 كه این طرح تصویب شده تا سال 89 كه باید پایان می‌یافت، یكباره متوقف شده و هیچ ساز و كار و هماهنگی برای اجرای آن وجود نداشته است.

هنگام توضیحات ابتكار،‌ خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران خطاب به وی گفت: اگر این طور كه شما می‌گویید این دستگاه‌ها از سال 82 در انبار بوده باید شما باید پاسخگو باشید و بگویید چرا نصب نشده است چرا كه از سال 82 تا 84 شما مسئول بوده‌اید.

حمزه شكیب، رئیس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز در ادامه اظهارات دانشجو، یادآور شد: مسئولیت 2/5 سال از این پنج سالی كه شما می‌گویید، با خود شماست.

ابتكار به هیچ یك از این اظهارات پاسخی نداد و ادامه داد: موضوع جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده در حریم 120 كیلومتری شهرها لغو شده و آن طور كه من اطلاع دارم از سطوح عالی اعلام ‌كرده‌اند كه ضوابط محیط زیست مرتبط با این صنایع به مدت 4یا پنج ماه جدی گرفته نشود.

وی تصریح كرد: شهر «مكزیكوسیتی» كه در سال‌های گذشته بسیار آلوده بوده است ولی شرایط این شهر با به كار گرفتن طرح‌های كاهش آلودگی هوا بسیار مساعد شده و این شهر در حال حاضر یكی از پاكترین و پیشرفته‌ترین كلانشهرهای دنیاست، چرا كه از نظام‌های كارآمد استفاده كرده و بین دولت و شهرداری این شهر اختلاف نظر نبوده است.

به گفته رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، برای 5 سال خلاء اجرای برنامه كاهش آلودگی هوای تهران باید پاسخگویی وجود داشته باشد.

علیرضا دبیر، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز گفت: اجرای برنامه‌های كاهش آلودگی هوا زودتر پیگیری شود؛ بهتر است در مورد كیفیت سوخت به ویژه بنزین اطلاع رسانی شفافی صورت گیرد، چرا كه صحبت‌های زیادی در مورد نامرغوب بودن بنزین بین مردم وجود دارد و باید این اطلاع رسانی شفاف صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha