جراح و متخصص گوش، گلو و بینی با بیان اینکه جراحی آندوسکوپی سینوس رایج ترین عمل جراحی است که برای درمان بیماری های التهابی و عفونی سینوس‌ها انجام می‌شود، گفت: این روش نیاز به بستری در بیمارستان برای بیمار ندارد.

مزایای جراحی آندوسکوپی در درمان التهاب و عفونت سینوس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،خشایار احمدی با اشاره به اینکه در مبتلایان به سینوزیت در اولین مرحله از درمان، داروها و عمل‌های مختلفی از جمله شستشوی بینی،  برای بیمار تجویز می‌ شود، اظهارداشت: در برخی موارد پزشک و بیمار به این نتیجه می‌رسند که عفونت سینوس‌ها همچنان به طور مکرر اتفاق می‌افتد و به دارو یا روش‌های درمانی اولیه پاسخ نمی‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه اضافه کرد: در چنین شرایطی یک گزینه برای درمان سینوزیت، انجام عمل جراحی آندوسکوپی بینی برای گشاد کردن دهانه مجراهایی است که کار تخلیه مخاط از سینوس را انجام می‌دهند.

احمدی گفت: جراحی آندوسکوپی سینوس رایج‌ترین عمل جراحی است که برای درمان بیماری‌های التهابی و عفونی سینوس‌ها انجام می‌شود. تحقیقات نشان داده است که این عمل جراحی نتایجی بسیار  رضایت بخش و ماندگار ایجاد  می‌کند.

جراح و متخصص گوش، گلو و بینی با بیان اینکه امروزه در اغلب موارد، پزشکان جراح از تکنیک‌های آندوسکوپی بینی برای این جراحی استفاده می‌کنند گفت: در این روش ، می توان مجاری سینوس‌ها را با دقت و وضوح بیشتری مشاهده کرد و نیازی به ایجاد برش‌های خارجی بر روی صورت هم وجود ندارد.

احمدی افزود: در نتیجه شدت ورم، خونریزی و ناراحتی ناشی از جراحی کاهش پیدا می‌کند و دوره بهبودی بعد از عمل جراحی سینوس هم خیلی کوتاه‌تر می‌شود.

وی گفت: بر خلاف سایر روش‌های جراحی سینوس که در آن‌ها فقط بافت‌ها یا اندام‌های آسیب‌دیده مستقیماً برداشته می‌شوند، در طی عمل جراحی آندوسکوپی بینی علاوه بر برداشتن بافت‌های آسیب‌دیده، مسیر مجراهای طبیعی سینوس هم ترمیم و باز می‌شود.
بیشتر بدانید: مراقبت‌های قبل و بعد از آندوسکوپی سینوس ها
احمدی تاکید کرد: مراقبت‌های بعد از جراحی آندوسکوپی بینی هم به اندازه خود عمل جراحی آندوسکوپی سینوس در دستیابی به نتایج رضایت‌بخش، اهمیت دارد.

وی در خصوص اهداف جراحی آندوسکوپی سینوس گفت: هدف از انجام جراحی آندوسکوپی سینوس، برداشتن ترشحات انباشته در سینوس‌ها و بهبود روند جریان هوا از طریق مجاری بینی است

احمدی در مورد مهم‌ترین اهداف مورد نظر در جراحی آندوسکوپی سینوس‌ها گفت: کاهش تعداد و شدت عفونت‌های سینوسی، بهبود علائم ناشی از بیماری سینوزیت و بهبود جریان هوا از طریق مجاری بینی، تقویت حس بویایی بیمار از اهداف جراحی آندوسکوپی سینوس است.

عضو هیأت علمی دانشگاه مزایای استفاده از این روش را عنوان کرد و گفت: در جراحی آندوسکوپی پوست برش داده نمی‌شود و تمام جراحی از طریق سوراخ‌های بینی انجام می‌شود، همچنین اکثر بیماران همان روز جراحی مرخص می‌شوند.

وی درباره سایر مزایای جراحی آندوسکوپی سینوس گفت: درد کمتر، نامشخص بودن محل عمل جراحی، خونریزی کمتر، ناراحتی کمتر بیمار هنگام جراحی، نیاز کمتر به پانسمان و استفاده از تامپون بینی پس از جراحی آندوسکوپی، دوران بهبود سریع‌تر و میزان موفقیت بالاتر از دلایلی است که پزشکان این روش را به بیمار توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha