چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 24317

شاید رژیم های لاغری در برخی موارد بتواند سلامت جسمی و روانی برای فرد ایجاد كند اما آنچه اصلاح غذایی را با ارزش می كند نگه داشتن وزن به طور ثابت است.

سلامت نیوز : شاید رژیم های لاغری در برخی موارد بتواند سلامت جسمی و روانی برای فرد ایجاد كند اما آنچه اصلاح غذایی را با ارزش می كند  نگه داشتن وزن به طور ثابت است.

 دكتر مهدی پور نامدار، متخصص روانپزشكی گفت: برای موفقیت در كاهش وزن، فكرتان را تغییر دهید و با در نظر گرفتن انگیزه كافی از فكرهایی كه باعث تضعیف شما شده و توان شما را برای موفقیت كم می كند دور شوید.

وی ادامه داد: به غذایی كه می خورید ودلیل خوردن آن فكر كنید چراكه وقتی انسان احساس تنش، اضطراب یا افسردگی می كند؛ بیشتر غذا می خورد و مهم این است در لحظاتی كه سعی داریم با خوردن شیرینی، كیك، شكلات یا بستنی به عنوان تسكین دهنده ، شادی كوتاهی را تجربه كنیم، به یاد آوریم همه این مواد تاثیر زیادی بر كنترل وزن ما می گذارند. عادت به خوردن در مواقع پر استرس خیلی سریع در فرد پایدار می شود و این امر با پدید آوردن احساس گناه در فرد یك چرخه معیوب از ناتوانی در كنترل خوردن و وزن ایجاد می كند.

پور نامدار اظهار داشت: از كنترل كننده های بیرونی كمك بخواهید، مثلا وقتی دسترسی خود را به غذا كاهش دهید خود را در برابر بی رویه خوردن ایمن می كنید و شكست خوردن در كاهش وزن را به امری محال تبدیل می كنید.

این متخصص روانپزشكی كه مقاله وی در خبرنامه داخلی شهرداری به چاپ رسیده است با اشاره به اینكه با نظم دادن به رفتار غذایی و ایجاد عادت جدید غذایی به كاهش وزن خود كمك كنید خاطر نشان كرد: عادات غذایی خود را بررسی كنید و موارد نامطلوب آن را به تدریج حذف كنید یا تغییر دهید. برای مثال در بدو بازگشت از سر كار به سراغ یخچال می روید و از هر چیزی مقداری می خورید شاید این ریزه خواری چندان به نظرتان نیاید ولی چنین عادتی روزانه 300 كالری اضافی و سالانه 5 كیلوگرم وزن را به بدن شما تحمیل می كند.

وی اضافه كرد: ورزش را سرلوحه زندگی خود قرار دهید چون بزرگترین دشمن چربی ورزش است و بدون ورزش هیچ راه دیگری برای كنترل همیشگی وزن وجود ندارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha