خستین سیستم سرد كننده كنترل شده بیماران ایست قلبی كشوردر شیراز راه اندازی شد

نخستین سیستم سرد كننده كنترل شده بیماران ایست قلبی كشور با حضور استاندار ، فرماندار ، رئیس داشگاه علوم پزشكی شیراز و سایر مسوولان استانی و دانشگاهی در بیمارستان نمازی شیراز راه اندازی شد .

10 تخت مراقبتهای ویژه  با صرف اعتبار یك و نیم میلیارد تومان به مناسبت دهه مبارك فجر در بیمارستان نمازی شیراز به بهره برداری  رسید .

بر اساس این گزارش علاوه بر تخت های به بهره برداری رسیده ، ساختمان راه اندازی 10 تخت دیگر نیز احداث شده است كه با تامین اعتبار ، این تخت ها نیز به چرخه خدمت رسانی به مردم وارد می شوند .

رییس بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستان نمازی با اشاره به اینكه بخش جدید ICU با 10 تخت راه اندازی شده دارای ویژگیهای منحصر به فردی است ، اظهار داشت : در این بخش برای نخستین بار در كشور از فناوری سیستم سرد كننده كنترل شده برای بیماران ایست قلبی استفاده می شود .

دكتر فرید زند افزود : این سیستم موجب می شود كه آسیب مغزی در بیماران كه دچار ایست قلبی شده اند بسیار كاهش یابد .

وی تصریح كرد : بیمارانی كه دچار ایست قلبی شده اند به دلیل نرسیدن اكسیژن به مغز در معرض آسیب مغزی هستند كه در این روش بوسیله  دستگاه های ویژه ای، بیمار تا 33 درجه سرد می شود و 24 ساعت دراین وضعیت می ماند و سپس گرم می شود تا عوارض مغزی را بسیار كمتر کند . دكتر زند گفت : در بخش جدید مراقبت های ویژه بیمارستان  نمازی سعی شده است كه با استفاده از تكنولوژی های جدید شرایط مناسبی برای بیماران فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha