سلامت نیوز: یك فوق تخصص اطفال گفت: مصرف مولتی ویتامین برای نوزادان ضروری است اما به علت طعم نامناسب مولتی ویتامین‌های ایرانی، خانواده‌ها به سمت مولتی ویتامین‌های خارجی برای نوزادانشان گرایش پیدا كرده‌اند.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینكه مصرف مولتی ویتامین در نوزادان نارس باید زودتر از دیگر نوزادان آغاز شود، اظهار داشت: نوزادانی كه دارای وزن مناسب بوده و از شیر مادر تغذیه می‌كنند تا یك ماهگی بدن آنها ویتامین‌های لازم را از شیر مادر دریافت می‌كند واما پس از این دوره باید این نوزادان شربت مولتی ‌ویتامین مصرف كنند.

وی با اشاره به اینكه از آنجایی كه مقدار ویتامین A و D در بدن كودكان كم‌ است، آغاز مصرف این ویتامین‌ها با نظر پزشك به این كودكان ضروری است، گفت: در حال حاضر 2 نوع شیرخشك وجود دارد كه یكی از آنها دارای انواع ویتامین‌ها و دیگری فاقد ویتامین‌هاست، از این رو شیرخوارانی كه از شیرخشك بدون مولتی ویتامین تغذیه می‌كنند باید شربت مولتی‌ویتامین مصرف كنند.

هاشمی شربت‌های مولتی‌ویتامین ساخت ایران را از نظر كیفیت و دارا بودن میزان طبیعی ویتامین‌ها غنی‌تر از مولتی‌ویتامین‌های خارجی دانست ‌و افزود: متأسفانه به دلیل طعم نامناسب این شربت‌ها، كودكان آن را به سختی مصرف می‌كنند و والدین به دلیل دارا بودن طعم دهنده‌هایی كه در شربت‌های مولتی ویتامین خارجی وجود دارد، از آنها برای كودك خود استفاده می‌كنند.

این فوق‌تخصص‌ اطفال تأكید كرد: ما بارها در خصوص طعم‌دار كردن شربت مولتی ویتامین با مسئولان ساخت شربت‌ مولتی‌ویتامین كشور صحبت كرده‌ایم اما متأسفانه اهمیتی به این موضوع از سوی آنها داده نشده است.

هاشمی تصریح كرد: كمبود ویتامین D موجب راشیتیسم و نرمی‌استخوان در كودكان می‌شود؛ ویتامین A در سیستم دفاعی بدن نقش مهمی را ایفا می‌كند و كمبود این ویتامین در كودكان منجر به سرماخوردگی‌های مكرر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha