خیانت یکی از مشکلات بزرگ هر زندگی زناشویی است که تمام ابعاد زندگی را تحت الشعاع قرار می دهد. اگر شما هم خدای نکرده با مشکل خیانت همسرتان واجه شدید و میخواهید به زندگی تان ادامه دهید ولی نمی دانید چگونه او را ببخشید این مطلب را بخوانید.

همسرم به من خیانت کرده، چگونه او را ببخشم؟

سلامت نیوز: خیانت یکی از مشکلات بزرگ هر زندگی زناشویی است که تمام ابعاد زندگی را تحت الشعاع قرار می دهد. اگر شما هم خدای نکرده با مشکل خیانت همسرتان واجه شدید و میخواهید به زندگی تان ادامه دهید ولی نمی دانید چگونه او را ببخشید این مطلب را بخوانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، خیانت همانند فاجعه ای است که هرگز نمی خواهید آن را تجربه کنید. شرایط بسیاری وجود دارند که می توان آنها را خیانت در نظر گرفت. شاید بخواهید کسی را که به شما خیانت کرده است ببخشید. ابتدا باید آرامش خودتان را به دست بیاورید. اگر می خواهید دوباره با فردی که به شما خیانت کرده است زندگی کنید، می توانید این کار را بعد از بخشیدن او انجام دهید.

بخش یک : تصمیم بگیرید که فراموش کنید

باید بدانید که بخشش چیست. بخشش به معنای پذیرفتن خیانت نیست. بلکه، بخشش یعنی آزاد کردن خودتان از خشم و غضبی است که نسبت به شخصی دارید که به شما خیانت کرده است. بخشش به معنای پایان داده به بیزاری از کسی است که به شما خیانت کرده است.
- حتی اگر بیزار بودن از کسی که به شما خیانت کرده است، یک دلیل مناسبی به نظر برسد، در حقیقت، تنها کسی که آسیب می بیند خود شما هستید.
- اگر کسی را که به شما خیانت کرده را نبخشید، حتی بعد از ترک او با هر کسی که رابطه داشته باشید فکر خواهید کرد که او هم به شما خیانت خواهد کرد.

تصمیم بگیرید که چرا می خواهید ببخشید

برای بخشیدن کسی دو دلیل وجود دارد. دلیل اول اینکه بخشیدن یکی از قوانین شماست. دلیل دیگر این است که بتوانید برای غلبه کردن بر احساس ناراحتی که به خاطر خیانت به دست آورده اید ، به خودتان کمک کنید. هر دوی این دلایل باارزش هستند.

خودتان را مجبور به بخشیدن نکنید

تصمیم گرفتن برای بخشیدن کسی بسیار ارزنده است، اما در واقع تجربه بخشیدن و رها شدن از این درد و عذاب می تواند کمی نیاز به زمان داشته باشد. بخشیدن یک نوع فرآیند است و چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد.

در مورد آینده خود با کسی که به شما خیانت کرده است، تصمیم بگیرید

_ برخی از خیانت ها چنان وحشتناک هستند که دیگر نمی خواهید به این رابطه ادامه دهید. حتی وقتی کسی را می بخشید، ممکن است احساس کنید که دیگر نمی خواهید به این رابطه ادامه دهید.
-  به رابطه خود با فردی که به شما خیانت کرده فکر کنید، آیا می توانید زندگی بدون او را تصور کنید؟
-  شخصیت کسی را که به شما خیانت کرده است را تجزیه و تحلیل کنید. ببینید آیا دوباره به شما خیانت خواهد کرد؟

بخش دو : من می توانم ببخشم
به عواطف خود ارزش قائل شوید

اگر در مورد خیانت غمگین و یا عصبانی هستید، باید بدانید که این امر کاملا طبیعی است. برای کنار آمدن با این احساسات، روش های مثبتی را بیابید. پذیرفتن آنچه که احساس می کنید، مرحله مهمی در غلبه بر عواطف محسوب می شود که اولین مرحله در جهت بخشیدن است.
- شاید نسبت به کسی که به شما خیانت کرده است، احساس خشم، تحقیر و انزجار داشته باشید. این امر کاملا طبیعی است.

برای کسی که به شما خیانت کرده است نامه بنویسید

نوشتن نامه نوعی درمان محسوب می شود، چون با صداقت تمام هر آن چیزی را که احساس می کنید را بیان می کنید. بعد از چند روز، بروید دوباره نامه را بخوانید. لزومی ندارد نامه را به شخص مورد نظر بدهید. می توانید نامه را بسوزانید تا به فراموش کردن احساسات منفی به خودتان کمک کنید. نوشتن نامه می تواند آرامش را به شما برگرداند و به شما کمک کند تا راحت تر ببخشید.

در مورد این خیانت با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود که به او اعتماد دارید صحبت کنید

پشتیبانی شدن از طرف کسی که مراقب شماست و شما را دوست دارد، مرحله مهمی در بهبود عاطفی شما بعد از خیانت محسوب می شود. به دوست یا یکی از اعضای خانواده خود این خیانت را در میان بگذارید. وقتی با کسی در این مورد صحبت کنید، احساس بهتری خواهید داشت و میل شما به بخشیدن بیشتر خواهد شد.
-    می توانید با کسی که به او اعتماد دارید، در مورد روش هایی که به شما کمک می کند تا راحت تر ببخشید، صحبت کنید.
-    اگر نمی خواهید با کسی این مسئله را در میان بگذارید، با یک درمانگر یا روانشناس مشورت کنید.

احساسی از قدرت را دوباره به دست آورید

وقتی کسی به شما خیانت می کند، ممکن است احساس ضعیف بودن و از دست دادن قدرت کنید. برای این که دوباره احساس قدرت داشته باشید، باید احساس خودمختاری را در خودتان پرورش دهید. تا زمانیکه در زندگی احساس خود مختاری نکنید، بخشیدن کسی که به شما خیانت کرده است مشکل خواهد بود.
-    به خودتان بگویید:" من به خودم و دیگران ارزش قائل هستم. عشق به دیگران به خود من بازمی گردد، من به کسانی که باعث می شوند تا احساس امنیت و عشق داشته باشم ارزش خواهم گذاشت و آنها را دوست خواهم گذاشت."

مثبت بمانید

توجه خود را از خیانت دور کنید و با تمرکز کردن بر روی امنیت، خوشحالی و آینده ای زیبا، افکار مثبت و ارزش های سالم را در خود تقویت کنید. اگر تصاویر مثبتی در ذهن داشته باشید، می توانید بخشش را به عنوان مرحله سالم در مسیر بهبودی خودتان در نظر بگیرید.
- برای اینکه مثبت بمانید، چیزی را که به آن ارزش می گذارید در ذهن خود تجسم کنید. شاید، عشق یکی از ارزش های مثبت شما باشد. به زمانی فکر کنید که واقعا عاشق بودید. شاید عشق را در دوران کودکی خود بیابید که در کنار پدر و مادرتان بودید.
- این تصاویر ممکن است ناشی از تجربه و یا خیال ما باشند.

اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورید

اعتماد به نفس یعنی اینکه زندگی شما ارزشمند است و شما می توانید با غلبه بر مشکلات را از آنها یاد بگیرید. به دنبال خیانت، ممکن است اعتماد به نفس خودتان را از دست بدهید، چون صدمه دیده اید و ممکن است احساس کنید ارزش خود را از دست داده اید. وقتی دوباره اعتماد به نفس خودتان را به دست آورید، احساس خواهید کرد که می توانید شخصی را که به شما خیانت کرده است را ببخشید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی به مجموعه ای از توانایی ها اشاره می کند که هر کدام می توانند در پیش بردن احساس عاطفی به شما کمک کنند. ذهن آگاهی روشی مدرن  برای فرار از خیالات و اقمت در زندگی کنونی است. در حال زندگی کنید و به یاد داشته باشید که خیانت در گذشته اتفاق افتاده است.

خودتان را دوست داشته باشید

بعد از اینکه از طرف کسی خیانت را تجربه می کنید، ممکن است از خودتان خجالت بکشید و یا خودتان را مقصر بدانید. به یاد داشته باشید که شما هیچ کنترلی بر روی کارهایی که دیگران انجام می دهند ندارید، شما فقط می توانید بر روی خودتان کنترل داشته باشید. تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید، نمی توانید کسی را ببخشید. برای خودتان زمان صرف کنید و اوقاتی را با دوستان یا خانواده خود سپری کنید. خرید کنید و یا دوش گرم بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha