سلامت نیوز: عضو انجمن باروری و ناباروری ایران گفت:‌ در حال حاضر تمام مشكلات ناباروری هم در زنان و هم در مردان قابل درمان هستند.

دكتر ساغر صالح پور در گفت وگو با  ایسنا، درباره شایع‌ترین مشكلات ناباروری عنوان كرد: اختلالات تخمك گذاری و اختلالات اسپرمی به ترتیب از شایع‌ترین مشكلات ناباروری در زنان و مردان هستند. اختلال تخمك گذاری یا تنبلی تخمدان‌ها، عدم تخمك گذاری مرتب ماهانه، ‌اختلال در قاعدگی و بروز مشكل در بارداری را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: معمولا این مشكلات با روشهای مختلف از جمله ART درمان می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار كرد: مردم به دلیل اطلاع رسانی‌هایی كه صورت پذیرفته است، آگاهی‌های خوبی برای چگونگی درمان در زمینه ناباروری پیدا كرده‌اند. تنها مشكلی كه داریم این است كه از سیستم ارجاع قوی برخوردار نیستیم و مردم گاهی اوقات سرگردان می‌شوند و این امر موجب می‌شود كه هزینه‌های نابه جایی متحمل شوند. بهتر این است بیماران در ابتدا به مراكز تخصصی ناباروری ارجاع داده شوند كه از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

وی همچنین افزود: هزینه‌های درمانی در مراكز دولتی، حداقل است ولی در مراكز خصوصی، هزینه‌ها متفاو‌تند.

این جراح زنان در خصوص تاثیر سن بالای ازدواج در ناباروری گفت: بالا رفتن سن ازدواج نیز یكی مشكلات خانم‌ها است. هرچه سن بالاتر می‌رود ذخایر تخمدانی كم شده و احتمال بارداری كاهش می‌یابد و به دنبال آن كاهش احتمال جواب به درمان را نیز خواهیم داشت.

دكتر صالح پور، دبیر هفدهمین كنگره باروری و ناباروری كه یازدهم اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: در كنگره آتی به تمام مسائل مربوط به ناباروری، جنین شناسی، متدهای درمانی و پیشگیری از ناباروری پرداخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha