سلامت نیوز: كم‌تحركی، چاقی و مصرف بی‌رویه چربی‌ها و نمك موجب سخت شدن رگ‌های خون می‌شود كه به سكته‌های مغزی و قلبی منجر می‌شود و می‌تواند عروق پرده شبكیه چشم را تخریب كند.

مهدی مدرس‌زاده، رئیس مركز تحقیقات چشم رسول‌اكرم(ص) در گفت‌‌‌وگو با  فارس  با بیان اینكه ویتامین A در ساحتار بینایی چشم نقش مهمی را ایفا می‌كند، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر كمبود این ویتامین در بسیاری از افراد دیده نمی‌شود.

وی گفت: كم‌تحركی، مصرف بی‌رویه چربی و نمك كه در نهایت چاقی را به وجود می‌‌‌آورد زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است كه همین مسئله بر روی سلامت چشم نیز تأثیر سوء می‌گذارد.

این فوق‌تخصص چشم‌پزشكی به تأثیر مواد غذایی بر سلامت چشم اشاره و افزود: استفاده بی‌رویه از نمك، چربی‌های حیوانی، گوشت‌قرمز، و دیگر مواد غذایی كلسترول خون را بالا می‌برد و این كلسترول در جداره رگ‌های خونی نفوذ كرده و رگ‌ها را از حالت ارتجاعی و نرم خارج و رگ‌ها را سخت و قابلیت اتساع آنها را از بین می‌برد.

مدرس‌زاده اضافه كرد: سخت شدن رگ‌ها موجب سكته‌های مغزی و قلبی شده كه در نهایت این مسئله می‌تواند انسداد عروق پرده شبكیه را تخریب كند.

رویس مركز تحقیقات چشم رسول‌اكرم (ص) خاطرنشان كرد: مصرف بی‌رویه چربی‌ها علاوه بر اینكه موجب افزایش چاقی، چربی و فشارخون شده و با گذشت زمان منجر به گرفتگی و انسداد عروق شبكیه چشم می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha