سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 243405

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: شیوع ام. اس در برخی مناطق شدت بیشتری دارد، اما استرس و اضطراب به تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد این بیماری در افراد باشد.

اگر این نشانه‌ها را دارید مشکوک به ام اس هستید

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب گفت: شیوع ام. اس در برخی مناطق شدت بیشتری دارد، اما استرس و اضطراب به تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد این بیماری در افراد باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیا استرس باعث ایجاد ام.اس می‌شود؟ مریم بلادی‌مقدم متخصص مغز و اعصاب‌؛ اظهار کرد: بروز بیماری ام.اس دلایل مشخص و روشنی ندارد‌ و اکثر متخصصان شیوع این بیماری را اپیدولوژی‌ ذکر کرده‌اند.

وی ادامه داد: شیوع این بیماری در برخی مناطق شدت بیشتری دارد اما استرس و اضطراب‌ به تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد بیماری ام.اس در افراد باشد.


شیوع بالای بیماری‌های خود ایمنی در زنان

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه شیوع بیماری ام . اس در زنان بیشتر از مردان است، افزود: بطور کلی بیماری‌های خودایمنی‌ در بین زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد که بیماری ام . اس نیز از این قاعده مستثنی‌ نیست.

بلادی‌ مقدم با اشاره به اینکه استرس و اضطراب‌ می‌تواند در شیوع بیماری‌ها تأثیر داشته باشد اما ملز‌وماً باعث ایجاد بیماری ام.اس نیست‌، عنوان کرد: افزایش فشار داخل مغز بیشتر به دلیل تومورهای‌ مغزی، سکته‌های وسیع‌ مغزی و بعضی از عوامل ناشناخته ایجاد می‌شود؛ ام اس با علائمی مانند ضعف اعصاب جسمی، سردرد، دو بینی‌، تاری دید، تب و استفراغ شدید‌ همراه است.

وی یادآور شد: سرگیجه‌ لزوماً مربوط به افزایش فشار داخل مغز نیست و ممکن است به دلیل اختلال در ساختمان گوش رخ بدهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha