سلامت نیوز: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان زابل گفت: کشتارگاه صنعتی دام در محمد آباد سیستان به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات زیست محیطی پلمپ شد.

مرتضی امیری با اشاره به اینکه تیم های نظارتی محیط زیست چندین مرتبه از این کشتارگاه بازدید کردند اظهار داشت: تیم نظارتی این کشتارگاه را تهدیدی بر علیه بهداشت عمومی بر شمردند و آن را پلمپ کردند.

وی افزود: این اقدام با استناد به قانون 11 حفاظت از محیط زیست، ماده 15 قانون جلوگیری از آلودگی هوا، ماده 688 قانون مجازات های اسلامی و مواد 7 و 8 آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب انجام شد.

وی اظهار داشت: بر اساس این قانون و طبق دستور مقام قضایی کشتارگاه صنعتی محمد آباد سیستان تا رفع نواقص زیست محیطی و اصلاح سیستم های کنترل آلودگی بهداشتی موجود پلمپ شد.

امیری با تأکید بر اینکه اداره محیط زیست هیچ‌گاه به دنبال پلمپ یا تعطیل کردن واحد‌های تولیدی، صنعتی یا خدماتی نیست، اظهار داشت: این اداره در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی مربوطه مجبور به برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود:  برخی واحد‌ها علی‌رغم تعهداتی که در بدو استقرار از آنها گرفته می‌شود برای رفع آلودگی یا انجام سایر مقررات زیست محیطی، تلاش نمی‌کنند و این در حالی است که باید برای حفظ بهداشت عمومی و عدم رها شدن پسمانده ها دام در محیط زیست برنامه‌ریزی داشته باشند، در غیر این صورت اداره حفاظت از محیط زیست ناچار به معرفی این واحد‌ها به مراجع قضایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست ، کشتارگاه صنعتی دام محمد آباد در محدوده محور ارتباطی زاهدان - زابل واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha