درجامعه ما،‌واقعیت زندگی زنان مطلقه در زیر انبوهی از باورهای غلط و مشكل زا نادیده گرفته می شود، درصد زیادی از زنان مطلقه، قضاوت های تنگ نظرانه افراد جامعه نسبت به طلاق و زنان مطلقه را باور داشته و احساس بیگانگی، ناامنی و ناراحتی را در خود به وجود می آورد.

سلامت نیوز :مهناز اخوان تفتی دكترای پژوهشكده زنان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: طلاق یك بدعت اجتماعی است و به عنوان ابزاری اجتماعی در مواجه با شكست در ازدواج به كار گرفته می شود غالبا در فرآیند طلاق یكی از طرفین، درگیری های عاطفی و رنج بیش تری را متحمل می شود و به مدت طولانی تری در بحران به سر می برد.

وی افزود: طلاق نه تنها اثرات اقتصادی منفی بسیاری برای خانواده دارد بلكه این اثرات در تك تك سلول های اجتماعی رخنه می كند و حتی خانواده های سالم، ناخودآگاه در اجتماع تحت تاثیر عوارض طلاق قرار می گیرند.
 اخوان تفتی ادامه داد: درجامعه ما،‌واقعیت زندگی زنان مطلقه در زیر انبوهی از باورهای غلط و مشكل زا نادیده گرفته می شود، درصد زیادی از زنان مطلقه، قضاوت های تنگ نظرانه افراد جامعه نسبت به طلاق و زنان مطلقه را باور داشته و احساس بیگانگی، ناامنی و ناراحتی را در خود به وجود می آورد.

 وی در پایان تصریح كرد: نیازهای اقتصادی چنین می طلبد كه زنان مطلقه با تشكیل خانواده جدید به ترمیم روحی و رفع نیازمندی های خود بپردازند. اما چنین شرایطی در جامعه ما امكان پذیر نیست، به علت چنین محدودیتی احتمال ورود زنان مطلقه به فعالیت های بزهكارانه به سبب نیازهای مالی و جنسی افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha