چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 243505

آماده شدن برای ورود یک موجود کوچولوی دوست‌داشتنی به خانه، فقط تهیه چند لباس و پوشاک و وسایل بهداشتی نیست. شما باید از نظر مالی آمادگی کافی داشته باشید.

خانه را برای ورود نوزاد آماده کنید

سلامت نیوز: آماده شدن برای ورود یک موجود کوچولوی دوست‌داشتنی به خانه، فقط تهیه چند لباس و پوشاک و وسایل بهداشتی نیست. شما باید از نظر مالی آمادگی کافی داشته باشید.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، آماده شدن برای ورود یک موجود کوچولوی دوست‌داشتنی به خانه، فقط تهیه چند لباس و پوشاک و وسایل بهداشتی نیست.

شما باید از نظر مالی آمادگی کافی داشته باشید، مثلاً:

* باید هزینه‌‌های پزشکی این کار را در نظر بگیرید.

* به فکر این باشید که ممکن است دیگر به محیط کاری باز نگردید.

* هزینه‌‌های زندگی را طوری در نظر بگیرید که مخارج عضو جدید نیز به حساب آید.

برای برداشتن هر گامی در این راستا، لازم است که هزینه کنید پس باید با در نظر گرفتن شرایط اقدام نمایید وگرنه تجربه‌ای این چنین شیرین می‌تواند پر از دلهره و تنش باشد.

با در نظر گرفتن اینکه شما به شرایط اقتصادی خانواده کاملاً واقف هستید و می‌توانید از عهده مخارج و هزینه‌‌ها برآیید، بهتر است به فکر آماده کردن شرایط برای عضو جدید باشید، اما این آماده کردن چگونه صورت می‌گیرد؟

* به وضعیت غذایی یخچال و فریزر رسیدگی کنید.

بعد از به دنیا آمدن فرزندتان فرصت کافی نخواهید داشت تا مرتب خیلی چیزها را به راحتی خرید کنید و غذاهایی که دوست دارید درست کنید.

اگر بخشی از وسایل موردنیاز غذاها که تهیه و آ‌ماده کردن‌شان زمان‌بر است را از قبل تهیه و فریز کنید،‌ کار شما بسیار آسان می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای شیردادن به نوزاد را جلوتر تهیه نمایید.

سوتین مخصوص شیردادن، شیردوش، بالش مخصوص سر نوزاد و حتی شیشه شیر، چرا که به این ترتیب می‌توانید شیر خود را بدوشید و اجازه بدهید پدر و سایر اطرافیانش نیز به او شیر بدهند.


جای مناسبی برای خواب نوزاد

در این‌باره،‌ مردم نظرات مختلفی دارند برخی ترجیح می‌دهند که در ماه‌های نخست پس از تولد، کود‌کشان نزدیک خودشان باشد، ولی عده‌ای هم بر این باورند که نوزاد از همان ابتدا باید جدا بخوابد.

انتخاب شما هر چه که باشد، به هر حال چیزی که مهم است در نظر گرفتن جایی برای خواب و مهیا نمودن شرایط مطلوب آن است.

تهیه میز تعویض پوشک

هر کودکی نیاز به تعویض پوشک پیدا می‌کند حتی روزی چند بار. بنابراین تهیه میز تعویض پوشک بسیار ضروری است.

حتی می‌توانید از یک پد مخصوص نیز استفاده کنید تا جاگیر نباشد و قابل انتقال به جاهای دیگر خانه باشد.

در نظر گرفتن فضایی برای لباس‌ها و سایر وسایل جانبی نوزاد

حتی اگر در شرایط آب و هوایی عالی به سر می‌‌برید باز هم نوزاد شما نیاز به برخی لباس‌ها دارد اگر هم قصد دارید برای او خریدهای لباسی زیبا کنید این را در نظر بگیرید که آنها خیلی سریع رشد می‌کنند و لباس‌هایشان کوچکشان می‌شود پس نیاز نیست که حتماً زیاد هزینه کنید. یک کشویی و یا کمد لباس نیز برای او کافی است.

اگر تصمیم دارید از سینه خودتان به او شیر ندهید، نیاز به امکانات دیگری دارید. مثل شیشه شیر، شیر خشک، ‌پستانک

صندلی مخصوص کودک

این بخش متعلق به خانه نیست اما کودک را نمی‌توانید همیشه و همه جا در بغل خود نگاه دارید و یا در خانه بمانید.

پس لازم است که صندلی کودک تهیه کنید و تا حدود 5 سالگی از آن استفاده کنید. این وسیله نیز از ضروریات است.

یک خانه تمیز و پاکیزه

قبل از ورود نوزاد خانه را تمیز کنید البته نه اینکه خودتان اقدام به خانه تکانی کنید بلکه به این معنی که از کسی بخواهید به شما کمک کند.

از سه ماه دوم به بعد شما انرژی کمتری خواهید داشت و زود خسته می‌شوید. خانه تمیز و مرتب به شما احساس آرامش بیشتر می‌دهد و شرایط جدید به نظرتان دلچسب‌تر می‌شود.

حساب مالی خود را چک کنید

کمی پول نقد به همراه داشته باشید تا مایحتاج اصلی را تهیه کنید و البته در حساب بانکی خود نیز مبلغی را اندوخته داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.
چند عدد حوله و دستمال تمیز استریلیزه شده جدا نگه‌داری کنید:

این دستمال‌ها و حوله‌ها را برای نوزاد خود مصرف خواهید کرد پس حتماً تمیز و بهداشتی باشد.

وان حمام

حتماً نباید سایز بزرگی داشته باشد فقط در حدی که به شما کمک کند تا نوزاد را به راحتی بشویید.

اسباب‌بازی‌های مخصوص نوزاد

لازم نیست که خیلی اسباب‌بازی تهیه کنید و تنوع به خرج دهید.

چند تکه اسباب‌بازی رنگی و شاد که البته از خود صدا تولید می‌کنند مثل جغجغه کافی است، حتی می‌توانید آنها را از دیگران قرض بگیرید و به خوبی ضد عفونی نمایید.

کودک شما کمی که بزرگ‌تر شد هیچ نیازی به آنها نخواهد داشت پس خیلی هزینه نکنید.

آمادگی برای پذیرش ورود فرد جدیدی در خانواده فقط محدود به موارد مادی و مالی نمی‌شود بخشی از این آمادگی حمایتی است و بخشی نیز روحی - روانی علاوه بر آنکه خانه را برای تولد فرزندتان آماده می‌کنید، باید به فکر آن باشید که یک پزشک متخصص با تجربه برای اطفال بیابید.

اگر فرزند دیگری دارید، باید او را نیز آماده کنید چرا که معمولاً بعد از تولد فرزند دوم مشکلاتی در ارتباط با نحوه برخورد والدین با فرزند اول پیش می‌آید.

برای روز زایمان خود را از نظر روحی و روانی قوی و محکم کنید و البته تمام چیزهایی که نیاز خواهید داشت را داخل ساک قرار داده و با خود به بیمارستان ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha