مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از پرداخت مطالبات سال ۹۶ مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد تا خرداد ۹۷ خبر داد.

چالش اصلی طرح تحول سلامت

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از پرداخت مطالبات سال ۹۶ مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد تا خرداد ۹۷ خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سیدتقی نوربخش صبح چهارشنبه در دومین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره فیزیوتراپی ایران، که در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است، گفت: معتقدم درمان یک کار تیمی است و در درمان جراحی ارتوپدی، یکی از موثرترین عوامل همکاران فیزیوتراپیست هستند.

وی افزود: فیزیوتراپی فقط کار بازتوانی بیماران را انجام نمی دهد، بلکه در جلوگیری از اعمال جراحی ارتوپدی نیز نقش موثری دارد.

نوربخش تاکید کرد: با کارهای توانبخشی، می توان از بسیاری از اعمال جراحی ارتوپدی جلوگیری کرد، ضمن اینکه بعد از عمل جراحی ارتوپدی، کار فیزیوتراپی بیماران بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره های سالانه فیزیوتراپی، اظهارداشت: قطعا برگزاری این کنگره ها، نقش موثری در پیشرفت دانش فیزیوتراپی دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به مسائل مالی در بهبود ارائه خدمات درمانی اشاره کرد و افزود: مسائل مالی و امنیت شغلی، می تواند در روند ارائه خدمات مطلوب به مردم و بیماران، موثر باشد.

نوربخش با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از سال ۹۳ در کشور، گفت: این طرح علاوه بر اینکه یکی از راهبردهای اصلی دولت بوده است، مزایایی برای مردم در ارائه خدمات درمانی و کاهش هزینه های پرداختی داشته است.

وی در عین حال به چالش های طرح تحول سلامت اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح برای سازمان های بیمه گر هزینه های زیادی داشته و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند، بیمه تامین اجتماعی نیز متاثر از چالش های این طرح بوده است.

نوربخش با اشاره به نوپا بودن طرح تحول سلامت و مشکلات اقتصادی کشور، تاکید کرد: یکی از چالش های اصلی در پیش روی طرح تحول سلامت، عدم استقرار نظام پزشک خانواده و راهنماهای بالینی است.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم راه برون رفت از چالش های طرح تحول سلامت، نسخه الکترونیک و ساماندهی مراکز درمانی برای دسترسی بیماران است. این کار در مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام شده و ما حاضریم این طرح را برای تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی در کشور انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تعامل با مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد اشاره کرد و افزود: سعی کردیم در یک ماه گذشته، در حدود ۴ تا ۵ ماه از مطالبات این مراکز را پرداخت کنیم و قول می دهیم در ماه خرداد، تمامی مطالبات سال ۹۶ این مراکز تسویه شود. یعنی، پس از خرداد، هیچ بدهی به مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد نخواهیم داشت.

نوربخش همچنین با اعلام این خبر که اگر مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد بتوانند نسخه الکترونیک را پیاده کنند به صورت آنلاین ۶۰ درصد از مطالبات آنها پرداخت می شود، گفت: البته این یک کار اختیاری است و مراکز فیزیوتراپی باید خودشان تصمیم بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha