سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی پروستودنتیست‌های ایران گفت: بیشترین مشكل درمان‌های پروتز در دندانپزشكی نبود به روز رسانی سریع تكنولوژی در ایران و نبود امكانات و تجهیزات به روز جهانی پروتز دندان در شهرهای كوچك كشور است.

كاوه سیدان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیشترین مشكلی كه در حال حاضر در كشور در زمینه درمان پروتز دندانی مشاهده می‌شود نبود به روز رسانی دستگاه‌ها بر اساس تكنولوژی روز دنیا است.‌

وی افزود: رشته پروتز درمانی دندان بسیار وابسته به تكنولوژی روز دنیا است زیرا در این زمینه دنیای علم دندانپزشكی به شدت و با سرعت بسیاری در حال به روز شدن است و كشور ما نیز برای استفاده از این تكنولوژی‌های مفید و به روز جهانی نباید از غافله علمی عقب بماند.

سیدان تصریح كرد: خوشبختانه تكنولوژی پروتز‌های درمانی دندان در شهرهای بزرگ كشور وجود دارد ولی این تكنولوژی‌ها باید در سطح شهرهای كوچك به طور گسترده توزیع شود تا در اختیار متخصصان امر دندانپزشكی قرار گیرد كه این ضرورت نیز به آموزش‌های گسترده، مداوم و به روز دندانپزشكان احتیاج دارد.

دانشیار بخش پروتز دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به برگزاری دهمین كنگره بین‌المللی پروستودنتیست‌های ایران نیز اشاره كرد و گفت: تفاوت عمده دهمین كنگره با كنگره‌های دوره‌های گذشته در ارتباط برقرار كردن و ایجاد حوزه‌های بین رشته‌ای در زمینه دندانپزشكی است. باید در پوشش این ارتباط بین رشته‌ای تمام درمان‌های دندانپزشكی در نهایت به درمان ایده آل و بهتر برای بیماران سوق داده شود كه همان پروتز درمانی دندان است كه با كمترین درمان‌های تهاجمی صورت می‌پذیرد.

رئیس انجمن علمی پروستودنتیست‌های ایران به سرعت بالای بروز‌رسانی تكنولوژی پروتزهای درمانی در دندانپزشكی جهان اشاره كرد و افزود: به عنوان مثال آگاهی فارغ التحصیلان سال‌های گذشته رشته دندانپزشكی بسیار كمتر از علم امروز تكنولوژی پروتز دندان است و این دندانپزشكان با توجه به درمان بسیار عالی، سریع و كارآمد پروتزهای درمانی دندان باید با شركت در دوره‌های بازآموزی به طور سریع و كامل با رشد فوق العاده و سریع تكنولوژی پروتز درمانی دندان آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha