شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 243638

برای افزایش وزن باید ابتدا از سالم بودن بدنتان اطمینان حاصل کنید و سپس با یک برنامه‌ی غذایی منظم و استفاده از غذاهای پرکالری و همچنین فعالیت بدنی مناسب به هدفتان نزدیک شوید.

غذاهای خوشمزه و سالم برای چاق شدن سریع

سلامت نیوز: برای افزایش وزن باید ابتدا از سالم بودن بدنتان اطمینان حاصل کنید و سپس با یک برنامه‌ی غذایی منظم و استفاده از غذاهای پرکالری و همچنین فعالیت بدنی مناسب به هدفتان نزدیک شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، متأسفانه امروزه سیل عظیم جوانانی را شاهد هستیم که از راه‌های گوناگون در پی آن هستند که وزنشان را به دلایلی همچون تبعیت کورکورانه از مد کاهش دهند. از طرف دیگر، بسیاری از افراد تصور می‌کنند لاغری مساوی با سلامتی است؛ اما باید در نظر گرفت که وزن کم در جایگاه خودش ممکن است نشانه تغذیه نامناسب، بیماری و فقر مواد مغذی در بدن باشد. پس همان طور که برای برخی افراد، کاهش وزن یک آرزوی دست نیافتنی است، برای عده‌ای دیگر، چاق شدن و به دست آوردن وزن مناسب و کافی جزء اهداف زندگی‌شان محسوب می‌شود و گاهی راهی بسیار دشوار به نظر می‌رسد.
لاغری دلایل مختلفی دارد؛ بنابراین نیاز است که در این زمینه ابتدا با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. با مشورت او و در نظر گرفتن شرایط زندگی‌تان می‌توانید برای برنامه غذایی برنامه ریزی کنید.

اگر از سلامتی خودتان اطمینان دارید؛ می‌توانید از چند راهکار دم دستی و ساده شروع کنید:
* وعده‌های غذایی‌تان را افزایش دهید. احتمالاً شما به دلیل وزن اندکی که دارید زودتر احساس سیری می‌کنید. پس با افزایش وعده‌های غذایی سعی کنید مواد مغذی بیشتری را به بدنتان برسانید.

* از غذاهای مغذی استفاده کنید. نان‌هایی که با غلات کامل تهیه شده‌اند، مصرف ماکارونی و پاستا راهکار دیگری برای افزایش وزن است. آجیل‌ها و دانه‌های خوراکی را هم در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.
* به بشقاب غذایتان پنیر و تخم مرغ نیمرو اضافه کنید و به کاسه سوپتان، شیر خشک بدون چربی.
* از ورزش‌های قدرتی غافل نباشید تا بر وزنتان اضافه شود.

برای رسیدن به این مهم در این مقاله از اسموتی های خانگی شروع کرده و راه‌هایی را برای آماده سازی و تهیه این نوع غذاهای مغذی و چاق کننده و در عین حال سالم بیان می‌کنیم.

اسموتی های پروتئینی خانگی
نوشیدن اسموتی های خانگی پروتئینی می‌تواند منبعی بسیار غنی و مغذی برای افزایش وزن باشد. تهیه این غذاها در عین حال بسیار راحت و ساده است. بهترین کار آن است که خودتان اقدام به تهیه این نوع خوراکی‌ها کنید. زیرا علاوه بر اطمینان از سلامتی غذا، می‌توانید مزه و طعم آن را مطابق میل خودتان تغییر دهید.
در اینجا چند نمونه خوشمزه را معرفی می‌کنیم. هر کدام از آن‌ها را می‌توانید با دو فنجان شیر (معادل 415 میلی لیتر) یا شیربادام مخلوط کرده و مصرف کنید.

* شیک شکلاتی موزی آجیلی: یک عدد موز، یک اسکوپ شکلات با پروتئین آب پنیر و یک قاشق (معادل 15 میلی لیتر) کره بادام زمینی یا کره هر نوع آجیل دیگری را مخلوط کنید، شیک شکلاتی خوشمزه شما آماده است.

* شیک توت وانیلی: یک فنجان (معادل 240 میلی لیتر) توت تازه یا فریزشده، یخ، یک فنجان (معادل 240 میلی لیتر) ماست سرشار از پروتئین و یک اسکوپ آب پنیر وانیلی را مخلوط کرده و نوش جان کنید.

* شیک فندقی شکلاتی: 450 میلی لیتر شیر شکلاتی به همراه یک اسکوپ آب پنیر پروتئینی، یک قاشق غذاخوری کره فندق و یک عدد آووکادو این شیک خوشمزه را می‌سازد.

* شیک سیب کارامل: یک عدد سیب خرد شده، یک فنجان (معادل 240 میلی لیتر) ماست طبیعی، یک اسکوپ آب پنیر وانیلی یا کاراملی را به همراه یک قاشق غذاخوری (معادل 15 میلی لیتر) سس کارامل بدون شکر یا طعم دار مخلوط و مصرف کنید.

* شیک بلوبری وانیلی: یک فنجان (معادل 240 میلی لیتر) بلوبری تازه یا فریز شده را با یک اسکوپ پروتئین آب پنیر و یک فنجان (معادل 240 میلی لیتر) ماست وانیلی مخلوط کنید. اگر مایل بودید آن را شیرین کنید و بخورید.

* شیک سوپر سبز: در این نوع شیک مخصوص، از 240 میلی لیتر معادل یک فنجان اسفناج استفاده می‌شود. آن را با یک عدد آووکادو، یک عدد موز، یک فنجان (معادل 240 میلی لیتر) آناناس و یک اسکوپ پروتئین آب پنیر وانیلی مخلوط کنید و نوش جان کنید.

شما هم می‌خواهید چاق شوید؟

از نظر میزان کالری این خوراکی‌های متنوع و در عین حال خوشمزه باید گفت، هر کدام، چهارصد تا ششصد کالری دارند. علاوه بر کالری، این خوراکی‌ها سرشار از ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی موردنیاز بدن هستند.

یک نکته را در نظر بگیرید: از اسموتی های صنعتی کمتر استفاده کنید؛ چون در تولید آن‌ها از میزان زیادی شکر به کار رفته و چندان مغذی نیستند.

در مقاله‌های بعدی مواد مغذی دیگر برای چاق شدن را به همراه دستورهای تهیه‌شان برایتان بیان می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha