سلامت نیوز : رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: امكانات دولتی آموزشی در كشور ضعیف است و وزارت بهداشت می‌تواند مانند همه جای دنیا بخش خصوصی را درگیر آموزش پزشكی كند.

عبدالرسول صداقت در گفت‌وگو با فارس؛ با اشاره به اینكه كمبود متخصص رادیولوژی ویژه ایران نیست اظهار داشت: این كمبود مربوط به گسترش ناگهانی رشته رادیولوژی در دنیا می‌شود به طوری كه زمانی یك متخصص رادیولوژی تنها در مكانی قرار است كه با یك دستگاه رادیولوژی ساده و در نهایت یك آنژیوگرافی و سونوگرافی كار می‌كرد.

وی افزود: انفجار علم در كمتر از 20 سال گذشته منجر شد یك مرتبه به دستگاه‌های متعدد مانند سی.‌تی.‌اسكن و ام.‌ آر. ‌ای مواجه شویم كه آموزش كار با هر كدام از آنها وقت زیادی را از متخصصان رادیولوژی می‌گرفت.

صداقت تصریح كرد: در این شرایط متوجه شدیم تعداد موجود رادیولوژیست‌های كشور كفاف لازم را نمی‌دهد و این كمبود مربوط به تمام كشورهای دنیا است. كه در آینده آن را بیشتر حس خواهیم كرد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران خاطر نشان كرد: در حال حاضر بخش دولتی درمانی كشور از نظر امكانات آموزشی ضعیف است لذا پیشنهاد می‌كنیم دولت و وزارت بهداشت مانند همه جای دنیا بخش خصوصی را درگیر مسائل آموزشی كنند.

وی گفت: در شرایط فعلی در كشور هزار و 600 متخصص رادیولوژی داریم كه سالی 100 نفر به این تعداد اضافه می‌شوند اما نیاز فعلی كشور در حال حاضر 2 هزار و 200 تا 2 هزار و 400 متخصص رادیولوژیك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha