سلامت نیوز :رئیس سازمان انتقال خون گفت: ثبت‌نام آزمون استخدامی سازمان انتقال خون به صورت اینترنتی و از تاریخ 26 بهمن تا 3 اسفند از طریق سایت www.ibto.ir انجام می‌شود.
حسن ابوالقاسمی اظهار داشت: سازمان انتقال خون امسال موفق به دریافت 500 مجوز استخدام برای مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم از معاونت ریاست جمهوری شد. براساس این مجوز، 120 پزشك و بقیه كاردان‌های بهداشت، آزمایشگاه، امور انتقال خون و كارشناسان آزمایشگاه، امور انتقال خون، برنامه و بودجه، كارگزینی، روابط عمومی و فناوری اطلاعات و ارتباطات استخدام می‌شوند.

وی افزود: این مجوز استخدام مربوط به شهر تهران نمی‌شود كه امیدواریم با توجه به نیازی كه در شهر تهران وجود دارد بتوانیم مجوزهای لازم برای استخدام در پایگاه انتقال خون تهران را بگیریم.

ابوالقاسمی اضافه كرد: ثبت‌نام آزمون به صورت اینترنتی و از تاریخ سه‌شنبه 26 بهمن آغاز و تا سوم اسفند از طریق سایت www.ibto.ir انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انتقال خون خاطرنشان كرد: زمان برگزاری آزمون جمعه 20 اسفند راس ساعت 9 صبح به طور همزمان در همه مراكز استان كشور به جز تهران خواهد بود و زمان توزیع كارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون از طریق سایت مذكور به اطلاع متقاضیان رسانده خواهد شد.

وی با بیان اینكه پذیرفته شدن در آزمون نیاز به مصاحبه ندارد گفت: پذیرش داوطلبان به منظور گزینش پس از كسب حد نصاب نمره توانمندی‌های عمومی و براساس نمرات آزمون تخصصی با رعایت اولویت‌های مقرر صورت می‌گیرد.

ابوالقاسمی تصریح كرد: نتایج این آزمون حداكثر تا تاریخ بیستم فروردین سال آینده از طریق سایت اعلام شده و به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت فرآورده‌های اصلی خونی گفت: در این زمینه وضعیت بسیار مناسبی داریم به طوری كه امسال نسبت به سال گذشته كه یك میلیون و 800 واحد خونگیری به عمل آمده بود به یك میلیون و 900 هزار واحد رسیدیم كه براین اساس جزء 5 كشور برتر آسیا هستیم.

وی اضافه كرد: در حال حاضر مراكز جراحی قلب و درمان سرطان در كشور در حال افزایش است كه این مراكز نیاز به خونگیری را افزایش خواهند داد و به همین دلیل سازمان انتقال خون در نظر دارد خونگیری را در سال آینده 45 درصد افزایش دهد.

رئیس سازمان انتقال خون كشور ادامه داد: خوشبختانه درباره داروهای مشتق از پلاسما مانند IVIG و فاكتور 9 به خودكفایی رسیدیم و در سال آینده با برنامه‌ریزی 150 هزار لیتر پلاسما امیدواریم در زمینه تأمین فاكتور 8 و آلبومین گام‌های خوبی برداریم.

ابوالقاسمی درباره آزمایشگاه پلاسما نیز یادآور شد: قرارداد این پالایشگاه مدت زیادی است كه بسته شده است كه اگر بحث‌های ارزی بانك مركزی حل شود تقریباً تمام مسائل مربوط به آن تمام شده است.

وی یادآور شد: بنا داریم سرم ضد هاری را از پلاسمای ایرانی تولید كنیم كه بر این اساس 6 استان كشور انتخاب شده‌اند.

رئیس سازمان انتقال خون كشور گفت: سالانه 6 میلیون دلار برای خرید آنتی‌سرم‌های ضد هاری در كشور هزینه می‌شود كه جزء نیازهای ضروری ماست و چنانچه افراد مبتلا به گزیدگی سگ، سرم ضد هاری را تزریق نكنند جان خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: در فازهای بعدی در نظر داریم كه سرم ضد كزاز و هپاتیت B را تولید كنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 17 درصدی آمار زنان اهدا كننده خون در كشور یادآور شد در دو سال گذشته مطالعه‌ای داشتیم كه بر اساس آن مشخص شد زنانی كه اهدای خون مستمر دارند كم خون می‌شوند لذا به این افراد از دو سال پیش قرص آهن دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha