شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 24372
سلامت نیوز :عامل ژنتیكی یكی از علل اساسی بروز سرطان مری است و سرطان مری دومین سرطان شایع در كشور است.

دكتر محمدرضا قوام نصیری رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی مشهد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده توسط محققان وپژوهشگران مركز تحقیقات در مناطقی همچون گنبد و شمال استان خراسان كه بیشتر ازدواج های فامیلی صورت می گیرد مشاهده شده است میزان شیوع سرطان مری نسبت به دیگر مناطق بیشتر است .

دكتر محمدرضا قوام نصیری، زمینه ارثی و ژنتیكی ،‌افزایش سن ،‌جنس ، مصرف زیاد مواد غذایی و چای داغ ، آب آلوده ، استعمال دخانیات ، سموم شیمیایی كشاورزی و تنفس ذرات سلیكا كه در برخی مناطق كشور وجود دارد را از جمله عوامل بررسی شده بروز سرطان مری دانست و افزود :‌سرطان مری دومین سرطان شایع در كشور به شمار می رود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد تصریح كرد: ایجاد اشكال در بلع غذا همراه با درد و ایجاد  علائم سوء هاضمه و سوختن سردل به طور مداوم از نشانه های بروز این بیماری بوده و در صورت ایجاد اشكال در هنگام خوردن غذا بهتر است كه با یك پزشك متخصص مشورت كنند .

دكتر قوام نصیری میزان بقا و طول عمر هر بیمار مبتلا به سرطان مری تحت درمان را وابسته به بیولوژی تومور و ویژگی های بالینی بیمار دانست و ابراز داشت: ‌در صورت مراجعه بیمار در مراحل اولیه ابتلا می توان از گسترش سرطان جلوگیری كرد .

وی خاطرنشان كرد: مراكز تخصصی درمانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد با دارا بودن پزشكان متخصص و فوق متخصص و امكانات و تحهیزات استاندارد توانایی درمان و مداوای بیماران مبتلا به سرطان مری را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha