یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 243726

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: منابع گیاهی ایران بیش از 8000 گونه است که بیش از 60 درصد این منابع گیاهی، با دنیا مشابهت دارد.

ایران با بیش از 8000 گونه منابع گیاهی

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: منابع گیاهی ایران بیش از 8000 گونه است که بیش از 60 درصد این منابع گیاهی، با دنیا مشابهت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «غلام‌رضا امین» در دومین جشنواره «گیاهان دارویی و داروهای گیاهی» با بیان این‌که همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این امر ستودنی است، اظهار کرد: اقلام دارویی، مسمومیت غذایی، اقلام مکمل‌های غذایی، انواع نوشیدنی‌ها و اقلام آرایشی بهداشتی، منابع گیاهی،منابع حیوانی و...از فرآورده‌های طبیعی است.

وی ادامه داد: در این زمینه منابع گیاهی ایران بیش از 8000 گونه است که بیش از 60 درصد این منابع گیاهی، با دنیا مشابهت دارد .

امین با اشاره به این‌که از 16 اقلیم آب و هوایی جهان، 11 اقلیم در کشور و 9 اقلیم در گیلان وجود دارد، گفت: به‌لحاظ منابع حیوانی، تنها گونه زالو در دنیا، به استان گیلان اختصاص دارد و گیلان در این خصوص یکی از مهم‌ترین مراکز است.

شناسایی 620 گونه گیاه دارویی در کشور

دکتر «محمدحسین صالحی»،عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در ادامه با بیان این‌که پیشرفت علوم پزشکی و داروسازی در دنیا نسبت به رشته‌های علمی دیگر بیشتر است، گفت: بیشتر داروهای حیاتی ریشه مستقیم یا غیر مستقیم گیاهی دارد و می‌توان گفت 40 درصد گیاهی و 60 درصد صنعتی است.

وی گیاهان دارویی را منبع و آزمایشگاه خدادادی برشمرد و افزود: 620 گونه گیاه دارویی در روی زمین شناسایی شده اما هنوز صاحب نظران با 98 درصد از رمز و راز این گیاهان آشنا نیستند.

در راستای اهداف بسته توسعه دانش گیاهان دارویی، دومین جشنواره «گیاهان دارویی و داروهای گیاهی» دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محورهای آشنایی با گیاهان دارویی و داروهای گیاهی،فیتوتراپی در بیماری‌های مرجع و داروسازی سنتی،با حضور ریاست دانشگاه و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از اساتید گروه فارماکوگنوزی دانشگاه علوم پزشکی تهران،در سالن همایش دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد و در پایان از سه پوستر برتر تقدیر شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha