وزیر بهداشت گفت: در زمینه پزشك خانواده در روستاها مشكل داریم. بسیاری از مردم روستا از خدمات پزشك خانواده راضی نیستند و در برخی روستاها پزشك نیمه‌وقت داریم.

سلامت نیوز :وزیر بهداشت گفت: در زمینه پزشك خانواده در روستاها مشكل داریم. بسیاری از مردم روستا از خدمات پزشك خانواده راضی نیستند و در برخی روستاها پزشك نیمه‌وقت داریم.

مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح رسمی طرح پزشك خانواده كه صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد با بیان اینكه طرح پزشك خانواده از مهمترین طرح‌های وزارت بهداشت است اظهار داشت: بر اساس قانون باید موضوع عدالت در سلامت را محقق كنیم. به طوری كه فردی كه در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌كند نباید از نظر دسترسی به خدمات سلامت با فردی كه در تهران زندگی می‌كند تفاوت داشته باشد.

وحید دستجردی افزود: در حال حاضر در زمینه پزشك خانواده در روستاها مشكل داریم. بسیاری از مردم روستا از خدمات پزشك خانواده راضی نیستند و در برخی روستاها پزشك نیمه‌وقت داریم.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی صحیحی برای امتداد طرح پزشك خانواده به سراسر كشور داشته باشیم و طرح پزشك خانواده را كه امروز بیش از 50 كشور دنیا برای صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف اجرا می‌كنند به بهترین شكل اجرا كنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: پزشك خانواده مشاور امین خانواده است و علاوه بر آن منجر می‌شود این كمترین هزینه را بپردازد و سرگردان نشود.

وحید دستجردی یادآور شد: رضایتمندی بیماران تنها در گرو اجرای طرح پزشك خانواده است و باید در نظر داشت در این طرح هزینه‌های دولتی هم كاهش می‌یابد چرا كه وقتی بیمار به پزشك خانواده مراجعه كند آزمایش‌ها و رادیولوژی فراوان كه تكرار آنها بدون هدف در برخی مواقع صورت می‌گیرد جلوگیری خواهد شد لذا هزینه‌ها كاهش می‌یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینكه پزشكان عمومی عنوان پزشك خانواده را كسب می‌كنند افزود: باید كم‌كم خود را از تخصص‌گرایی كه مقداری از آن هم بی‌ربط است جدا كنیم. همچنین از طرف دیگر سطح عمومی پزشكان خانواده را با برگزاری دوره‌هایی مانند MPH پزشك خانواده بالا ببریم.

وی اضافه كرد: در ارجاع سطح 2 و 3 اتفاقات خوبی خواهد افتاد و پزشكان متخصص از مراجعات متعدد و بدون نیاز فارغ می‌شوند و می‌توانند وقتی بیشتری را برای بیماران خود قرار دهند.

وحید دستجردی گفت: ویزیت پزشكان متخصص در بخش خصوصی 2.4 برابر تعرفه دولتی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha