سلامت نیوز :وزیر بهداشت از اجرای روش‌های حفاظتی و امنیتی جدید در آزمون دستیاری امسال خبر داد و درباره ویزیت پزشكان متخصص در سطح 2 و 3 پزشك خانواده نیز گفت: ویزیت این پزشكان 2.4 برابر ویزیت دولتی می‌شود.

 مرضیه وحیددستجردی در مراسم افتتاح رسمی طرح پزشك خانواده كه صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس طرح پزشك خانواده، پزشك به دنبال درمان بیماری فرد می‌‌رود و پرونده بیمار نیز به صورت الكترونیكی ارجاع می‌شود.

وی افزود: پزشك خانواده بازخوراند پزشك متخصص را دریافت می‌كند و اگر بیمار به سطح 2 یا 3 ارجاع شد و به بستری نیاز داشت این كار بنا به دستور پزشك خانواده انجام خواهد شد. لذا هیچ كس در نوبت مراجعه نخواهد ماند.

وحید دستجردی گفت: علاوه بر آن پزشك خانواده مسئول سلامت بیمار است و باید به او مشاوره بهداشتی دهد كه هزینه این مشاوره‌ها رایگان است و هزینه‌های درمانی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وحید دستجری خاطرنشان كرد: در حال حاضر 54 درصد هزینه‌های موجود برای سلامت را مردم از جیب خود پرداخت می‌كنند كه قرار است تا پایان برنامه پنجم این میزان به 30 درصد كاهش یابد. اما اگر طرح پزشك خانواده اجرا شود حتماً از 30 درصد هم كمتر خواهد شد.

وی گفت: سازمان نظام‌پزشكی با وزارت بهداشت هماهنگی كامل دارد و وزارت بهداشت حتماً از امكانات و اختیارات این سازمان و بخش خصوصی در اجرای این طرح استفاده می‌كند.

وی افزود: برای پزشكان متخصص در سطح 2 و 3 تمهیداتی اندیشیده شده است كه ویزیت این پزشكان 2.4 برابر ویزیت دولتی باشد.

وزیر بهداشت درباره همزمانی برنامه افتتاح طرح پزشك خانواده و همایش بررسی چالش های این طرح از سوی نظام پزشكی گفت: برنامه امروز از چند ماه قبل برنامه‌ریزی شده بود و ما همكاری خوبی با سازمان نظام پزشكی داریم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود درباره آزمون دستیاری گفت: از نظر حفاظتی در این آزمون روش‌های جدیدی را استفاده كردیم و از سایر نیروها مانند نیروی انتظامی نیز كمك گرفتیم. همچنین در طراحی سؤالات و بانك سؤالات از نظر امنیتی حفاظت كامل فراهم شده است.

وی اضافه كرد: داوطلبان این آزمون وقت خود را برای آزمون صرف كنند و نگران امنیت امتحان نباشند. چرا كه این آزمون با كیفیت‌ترین آزمون‌ها خواهد بود.

وحید دستجردی گفت: با همكاری قوه قضاییه و وزارت اطلاعات در زمینه آزمون دستیاری افرادی كه اقدام به فریب افكار عمومی كرده‌اند و حتی قبل از اینكه سؤالات طراحی شود ذهنیت فروش سؤالات را مطرح كرده‌اند شناسایی شدند و از طریق حراست و حفاظت وزارت بهداشت به قوه قضاییه معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha