سلامت نیوز :وزیر رفاه گفت: وزارت رفاه هر گونه اختیارات و امكاناتی كه دارد را در اختیار اجرای مناسب طرح پزشك خانواده قرار می‌دهد و دفترچه های بیمه یكسان برای اجرای طرح پزشك خانواده زیر چاپ است.

 صادق محصولی در مراسم افتتاح رسمی آغاز اجرای طرح پزشك خانواده كه صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین بخش برای اجرای طرح پزشك خانواده وزارت‌های بهداشت و رفاه هستند كه با همكاری فشرده این 2 وزارتخانه اجرای این طرح آغاز شد و از این به بعد هم هرگونه اختیارات و امكانات در اختیار وزارت رفاه باشد بابت اجرای هر چه بهتر این طرح به كار گرفته خواهد شد.

محصولی تصریح كرد: علاوه بر پزشكان خانواده در این طرح سطوح خدمات مختلفی مانند تغذیه و روانشناسی وجود دارد كه كمك می‌كنند قبل از اینكه فردی بیمار شود آن را شناسایی و پیشگیری كنند.

وی اضافه كرد: اگر فردی بیمار شود بر اساس این طرح در مراحل اولیه درمان خواهد شد و در نهایت بر اساس این طرح توجه از درمان به سمت بهداشت و پیشگیری سوق داده می‌شود.

محصولی یادآور شد: در حال حاضر وقتی فردی بیمار می‌شود متأسفانه به متخصصان مختلف مراجعه می‌كند كه ممكن است هر متخصص از اقدام درمانی پزشك قبلی بی‌اطلاع باشد. اما با این طرح پرونده سلامت كه الكترونیكی هم هست برای هر فردی ایجاد می‌شود تا هر پزشكی از تمام اقدامات انجام شده درمانی قبلی روی بیمار خود مطلع باشد.

وزیر رفاه با بیان اینكه دفترچه‌های بیمه یكسان در حال حاضر زیر چاپ است و به زودی به دست مردم می‌رسد یادآور شد: نظام ارجاع قطعاً نتایج خوبی دارد و این طرح بعد از اینكه در شهرستانهای زیر 50 هزار نفر اجرا شد در شهرستانهای زیر 100 هزار نفر و سپس در كل كشور اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha