جراح و متخصص اورولوژی با بیان اینکه بهترین سن برای تشخیص بیماری دیبات 45 سال است گفت: 60 درصد بیماران دیابتی از مشکلات ارولوژی رنج می‌برند.

۶۰ درصد بیماران دیابتی از مشکلات اورولوژی رنج می‌برند

سلامت نیوز :جراح و متخصص اورولوژی با بیان اینکه بهترین سن برای تشخیص بیماری دیبات 45 سال است گفت: 60 درصد بیماران دیابتی از مشکلات ارولوژی رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهری مهراد جراح، متخصص ارولوژی و فوق تخصص بیماری‌های مثانه در نشست خبری انجمن نورویورولوژی اظهار داشت: کلینیک فوق تخصصی دیابت تهران، تنها کلینیک کشور است که در زمینه تشخیص و درمان بیماران مبتلا به دیابت عمل می‌کند.

وی افزود: بیماران دیابتی تنها از مشکل بالا بودن قند خون رنج نمی‌برند، بلکه این بیماران تحت تأثیر عوارض چشمی، قلبی و عروقی،‌ فشار خون و همچنین بیماری‌ ارولوژی و کلیه قرار دارند.

مهراد ادامه داد:‌ بیماری دیابت می‌تواند به کلیه‌های فرد بیمار آسیب وارد کند که این آسیب منجر به افزایش اوره و کراتین در کلیه می‌شود که اگر این عوارض تحت درمان قرار نگیرند، بیمار به سمت نارسایی کلیه پیش خواهد رفت.

این جراح و متخصص ارولوژی گفت: همچنین افراد مبتلا به دیابت با عوارض مثانه نیز مواجه می‌شوند، به طوری که عصب مثانه افراد مبتلا به دیابت کارکرد نرمال ندارد و ادرار این افراد به طور کامل دفع نمی‌شود که اگر این عوارض در مرحله اول تشخیص داده شود و تحت درمان قرار گیرد، می‌تواند یک روند طبیعی داشته باشد، اما اگر این بیماری پیشرفت کند، منجر به فلج مثانه فرد بیمار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوارض بیماری دیابت برای فرد بیمار ایجاد اختلالات جنسی است، گفت: این مشکلات فرد را از یک زندگی معمولی دور می‌کند.

مهراد ادامه داد: آمار تمام مراجعان به درمانگاه تخصصی دیابت ثبت می‌شود که با انجام این کار می‌توان آماری از آسیب‌های ارولوژی دیابت به دست آوریم.

وی افزود: عفونت‌های ادراری افراد مبتلا به دیابت سی و یک برابر افراد عادی گزارش شده است.

وی در خصوص روش‌های نوین درمانی برای مشکل بی‌اختیاری ادرار بیماران مبتلا به دیابت توضیح داد: در حال حاضر برای درمان این مشکل از روش تقویت عضلات کف لگن و تزریق هورمون رشد در این ناحیه استفاده می‌شود که می‌توان با این روش درمانی سرپایی، مشکلات فرد را برطرف کرد.

مهراد افزود: 60 درصد بیماران دیابتی از مشکلات ارولوژی رنج می‌برند که مشکلات جنسی نیز در این دسته قرار می گیرد.

وی در پایان گفت:‌ بهترین سن برای تشخیص مشکلات دیابتی 45 سال است و توصیه می‌شود تمام افراد در این زمان چکاپ‌های تشخیصی لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha