سلامت نیوز : خط تولید ویال هورمون رشد،روز پنج شنبه 21 بهمن ماه با حضور مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی، جمعی از مدیران شركت داروسازی اكسیر و شماری از مسئولان شهرستان بروجرد و استان لرستان به بهره برداری رسید.
 دكتر سید حمید مصطفوی مدیر عامل شركت داروسازی اكسیر در آیین گشایش خط تولید ویال هورمون رشد، خط تولید ویال پودر (تزریقی) و خط تولید كارتریج انسولین كه به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی این خط تولید، هر ساله تعداد یك میلیون ویال هورمون رشد به همراه حلال آن تولید و وارد بازار دارویی كشور می شود.
 وی تصریح كرد: همچنین كار احداث خطوط بعدی این بخش كه مربوط به محصولات كارتریج و خط پودر استریل است از فروردین ماه سال 1387 آغاز شده در بهمن ماه امسال به بهره برداری رسیده است.
 مصطفوی با اشاره به بهره برداری از خط 2 ویال آنتی بیوتیك ادامه داد: همچنین در این دهه، پروژه فاز یك استریل كه بخش اول پروژه طرح توسعه بخش استریل شركت داروسازی اكسیر به شمار می رود به بهره برداری رسیده است.
 وی راه اندازی خطوط جدید شركت اكسیر را منجر به بی نیازی كشور از واردات این اقلام و صرفه جویی سالانه به میزان 15 میلیون دلار دانست و گفت: برنامه های پژوهشی برای ارتقای سلامت جامعه در دستور كار قرار دارد و ارایه راه حل های پیشگیرانه و درمانی جدید و پیشرفت در حوزه علوم زیستی از استراتژی های كلان شركت دارو سازی اكسیر است.
 مدیر عامل شركت دارو سازی اكسیر با اشاره به برنامه ریزی این شركت برای حضور محصولات این شركت در پنج قاره دنیا در قالب برنامه پنجم توسعه از ورود 30 قلم محصول جدید این شركت به بازار در سال 1390 خبر داد.
 رحمت ا... حافظی مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی در این مراسم نیز گفت: در نیمه نخست سال آینده نیز شاهد افتتاح خطوط دیگری خواهیم بود و تولید پنی سیلین خوراكی و داروی استنشاقی در دستور كار قرار داد.
 وی افتتاح خطوط جدید داروسازی اكسیر را افتخاری ملی دانست و گفت: با افتتاح خطوط جدید، گام دیگری در راستای استقلال كشور برداشته شد و از واردات این دارو ها بی نیاز شدیم.
 مدیر عامل شركت داروسازی اكسیر با یادآوری اینكه واژه اكسیر كه یكی از اصیل ترین و قدیمی ترین واژه های فارسی به نام حیات و عصاره جاندارای است و از ایران به دنیا راه پیدا كرده است گفت: در حال حاضر كارخانه اكسیردر زمینه صادرات دارو به20 كشور دنیا فعال است.
 وی ادامه داد: شركت اكسیر در راستای سند چشم انداز كشور، تلاش می كند به عنوان شركت پویا در سطح جهانی راه یابد و با نوآوری و تولید محصولات جدید، كشور را در زمینه داروهای انسانی خودكفا كند.
 مصطفوی یادآور شد: برای ساخت اتاقك های تمیز داروسازی خط تولید ویال هورمون رشد، مبلغ 13 میلیارد ریال و برای خرید ماشین آلات مورد نیاز این بخش نیز بالغ بر 12 میلیارد ریال هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha