معاون پرستاری وزیر بهداشت با افزایش چهار انجمن پرستاری خبر داد و گفت: این انجمن‌ها به تصویب رسیده و به زودی مصوبه آن نهایی و ابلاغ می‌شود.

تصویب چهار انجمن پرستاری؛ به زودی

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزیر بهداشت با افزایش چهار انجمن پرستاری خبر داد و گفت: این انجمن‌ها به تصویب رسیده و به زودی مصوبه آن نهایی و ابلاغ می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  دکتر مریم حضرتی در سومین نشست مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تشریح برنامه‌های این معاونت در هشت ماه گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه چهار انجمن علمی مدیریت پرستاری، انجمن پرستاری سلامت جامعه و سالمندی، انجمن پرستاری کودکان و نوزادان و انجمن پرستاری بزرگسالان به تصویب اولیه رسیده و به زودی نهایی و ابلاغ می‌شود. با افزایش این چهار انجمن، شمار انجمن‌های پرستاری که تا پیش از این دو  انجمن بوده به شش انجمن خواهد رسید. 

وی با بیان اینکه ما درخواست تشکیل شش انجمن را داده بودیم، افزود: اضافه شدن این چهار انجمن، کار ماندگاری است که با پیگیری‌های مستمر در هشت ماه گذشته انجام شد. 

معاون پرستاری وزیر بهداشت با پرداختن به مشکلات پرستاران در نقاط محروم، گفت: برای رفع مشکلات مصمم هستیم و در حال حاضر با برنامه‌ریزی برای ایجاد و ساخت ۳۰ پانسیون پرستاری در مناطق محروم با همکاری وزارت بهداشت و خیران سلامت به دنبال رفع بخشی از مشکلات پرستاران در مناطق محروم هستیم.

حضرتی در ادامه با بیان اینکه طرح اینترشیپ به صورت پایلوت در اصفهان در حال انجام است، تصریح کرد: طی یکی دو ماه آینده نتیجه این طرح مشخص می‌شود و اگر موفقیت‌آمیز بود بتوانیم در سراسر کشور اجرایی کنیم.

وی همچنین به افتتاح نخستین دوره آموزشی، مراقبتی و تسکینی سرطان اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی یک هفته‌ای است و دوره‌های بعدی نیز اجرا خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به طرح هوم‌کر (مراقبت در منزل) گفت: این طرح توسط کارگروه تشکیل شده، به خوبی در حال پیگیری است. امیدواریم اتحادیه هوم کر نیز به زودی تصویب شود. همچنین تاسیس انجمن هوم کر نیز در دست انجام است.

حضرتی، برگزاری دومین دوره پودمانی پرستاری بحران را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و اضافه کرد: آیین‌نامه خدمات جامعه پرستاری تدوین شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر  آن را تصویب و اجرایی کنیم.

بنابر اعلام وبدا، حضرتی به تشکیل کمیته اخلاق با ۲۱ نفر از برگزیدگان اخلاق هم از نیروهای جوان و هم پیشکسوت خبرداد و گفت: یکی از سیاست‌های معاونت پرستاری ارتقای اخلاق حرفه‌ای پرستاری است و در این کمیته بیمارستان‌های اخلاقی سنجش و تشویق می‌شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha