سلامت نیوز :یك فوق‌تخصص اطفال در وضعیت آپنه تنفسی كودك حدود 10 تا 15 ثانیه از راه دهان و بینی قادر به نفس كشیدن نیست و اختلال در رشد و یادگیری از عوارض آپنه تنفسی در كودكان است.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با  فارس در خصوص‌ "آپنه تنفسی " در كودكان اظهار داشت: به توقف تنفس در كودكان، آپنه‌ تنفسی گفته می‌شود.

وی در ادامه گفت: آپنه تنفسی در نوزادان نارس به خاطر كامل نشدن بافت‌های ریه بیشتر دیده می‌شود؛ لوزه سوم و زبان بزرگ از دیگر عوامل بروز‌‌‌‌‌‌ این عارضه در كودكان است.

این فوق‌‌تخصص اطفال با بیان اینكه مادران شیرده كه سیگار، مواد مخدر و قرص‌های خواب مصرف می كنند، كودكانشان بیشتر دچار آپنه تنفسی می‌شوند، افزود: مقداری از سیگار و دیگر مواد مصرفی توسط مادر وارد شیر او شده و هنگامی كه كودك از شیر مادر تغذیه می‌كند، مقداری از نیكوتین موجود در سیگار وارد بدن طفل می‌شود كه همین مسئله آپنه تنفسی را در كودك ایجاد می‌كند.

هاشمی ادامه داد: آپنه تنفسی حدود 10 تا 15 ثانیه طول می‌كشد كه در این وضعیت كودك از راه دهان و بینی قادر به نفس كشیدن نخواهد بود؛ خفگی، نرسیدن خون به مغز، اختلال در رشد و یادگیری و نرسیدن اكسیژن به اعضای بدن از عوارض آپنه تنفسی در كودكان به شمار می‌رود.

وی، بر روی شكم خوابیدن را در بروز آپنه تنفسی در كودكان مؤثر دانست و خاطرنشان كرد: در این وضعیت گاز كربونیكی كه از دهان كودك خارج می‌شود، دوباره وارد دهانش شده كه همین مسئله تنفس كودك را مشكل می‌كند و در نهایت می‌تواند به توقف تنفس در طفل منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha