میانگین هزینه برای بیماران خاص در سال، ۱۵میلیون تومان است و هزینه دارو به جز بیماری ms که فرانشیز ۵ و ۱۰درصد و همچنین ۴۵درصد برای داروهای برند پرداخت می‌کنند، در سایر بیماریهای خاص هزینه دارو رایگان است که امیدواریم این روند نسبت به گذشته ارتقا یابد.

هزینه سالانه یک بیمار خاص برابر با قیمت پژو ۲۰۶ دهه ۸۰

سلامت نیوز: میانگین هزینه برای بیماران خاص در سال، ۱۵میلیون تومان است و هزینه دارو به جز بیماری ms که فرانشیز ۵ و ۱۰درصد و همچنین ۴۵درصد برای داروهای برند پرداخت می‌کنند، در سایر بیماریهای خاص هزینه دارو رایگان است که امیدواریم این روند نسبت به گذشته ارتقا یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، طاهر موهبتی با اشاره به اینکه در صورتیکه داروخانه اسناد اسفند خود را ارائه دهند می‌توانیم بدهی مربوط به سال 96 را به طور کامل با آنها تسویه کنیم، اظهار داشت: پرداخت بدهی‌های این سازمان به داروخانه‌های کشور به اسفند سال 96 رسیده که این موضوع در چند دهه اخیر بی‌نظیر بوده است، همچنین یک‌هزار میلیارد تومان منابع به ارائه کنندگان خدمت امروز تزریق می‌شود که طی دو تا سه روز آینده به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدهی یک ماه دانشگاههای علوم پزشکی پرداخت شده است، افزود: معوقات به دانشگاهها از طریق چاپ و انتشار اوراق انجام می‌شود و قرار شده دانشگاهها ظرف 45 روز، اسناد فهرست بستری را تحویل دهند تا پرداختی‌ها صورت پذیرد.

موهبتی در ادامه بر پیگیری‌های مجدانه به منظور تخصیص‌ منابع و نبود انباشت مالی تاکید کرد و گفت: یکهزار میلیارد تومان منابع به ارائه کنندگان خدمت امروز تزریق می شود که طی دو تا سه روز آینده به حساب ارائه دهندگان خدمت واریز خواهد شد.

موهبتی در ادامه به آمار بیماران خاص در کشور اشاره کرد و گفت: نزدیک به 64هزار نفر در کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند که سالیانه حدود 900میلیارد تومان برای این گروه از بیماران اعتبارهزینه می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین هزینه بیماران خاص مربوط به بیماران دیالیز با 450 میلیارد تومان است که 16هزار و 300 نفر را شامل می‌شوند.

موهبتی، تعداد بیماران هموفیلی را چهارهزار و 900 نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با سرانه 29میلیون تومان بیشترین هزینه را به خود اختصاص داده اند و بیماران دیالیز با سرانه 27 میلیون تومان در رتبه دوم سرانه قرار می‌گیرند. از نظر جمع هزینه‌ها بیماران دیالیزی در مقام اول و هموفیلی در مقام دوم قرار دارد.

وی تصریح کرد: میانگین هزینه برای بیماران خاص در سال، 15 میلیون تومان است و هزینه دارو به جز بیماری ام اس که فرانشیز 5 و 10 درصد و همچنین 45 درصد برای داروهای برند پرداخت می‌کنند، در سایر بیماری‌های خاص هزینه دارو رایگان است که امیدواریم این روند نسبت به گذشته ارتقا یابد.

به گفته مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران،  20هزار نفر نیز در کشور مبتلا به ام اس هستند که سالانه 150 میلیارد تومان برای این گروه هزینه ‌می‌شود.

موهبتی با اشاره به ادامه روند مطالبات ارائه دهندگان خدمت گفت: یکی از چالش‌های جدی سازمان بیمه سلامت تامین منابع مالی است بطوریکه در سال 96 داروخانه‌ها حدود 10 تا 11 ‌ماه و دانشگاهها و بخش خصوصی نیز حدود 13 ماه مطالبه داشتند اما امسال تصمیم جدی گرفته شد تا پرداخت‌ها منظم شود و با تمهیدات و همچنین هماهنگی با خزانه‌ داری کل، قول‌های مساعدی در زمینه پرداخت مطالبات داده شده است.

وی یکی از مشکلات داروخانه‌ها را کمبود نقدینگی عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح همزمان مطالبات داروخانه‌ها را  پرداخت می‌کنند اما این اقدامات مُسکن است، مهمترین راه این است که منابع پایدارو تخصیص‌ها 100درصد انجام شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرن بر استمرار و منظم بودن پرداختی‌ها در سال 97 تاکید کرد و گفت: عدم پرداخت مطالبات 45هزار مرکز طرف قرار داد با این سازمان، مجموعه ارائه دهنده گان خدمت را دچار آسیب می کند به همین دلیل تصمیم داریم که به پرداختی‌ها نظم دهیم.

وی افزود: ما اکنون پیگیر 4هزار و 750 میلیارد تومان اسناد خزانه هستیم و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه حمایت لازم در این زمینه را داشته باشد تا بتوانیم دراختیار دانشگاه‌ها قرار دهیم.

موهبتی، برمدیریت منابع و مصارف اشاره کرد و گفت: تاکید ما در سازمان بیمه سلامت این است که هیچ گونه خد‌شه ای در ارائه خدمت به مردم وارد نشود و بیماران به هیچ وجه برای دریافت خدمات درمانی خود به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشوند. ما باید از هدر رفت منابع  موجود سازمان بیمه سلامت جلوگیری کنیم و با همراهی ارائه دهندگان خدمات از سلامت مردم صیانت کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه رویکرد ما کاهش نرخ کسری‌های سازمان است، اظهار کرد: لازم است در بخش منابع ارزیابی وسع را جدی بگیریم تا تنها کسانی که محروم واقعی هستند از بیمه رایگان استفاده کنند.

موهبتی در ادامه بر جدی گرفتن ارزیابی وسع تاکید کرد و همچنین ابلاغ راهنماهای بالینی را در زمینه مدیریت منابع موثر خواند و گفت: 36 راهنمای بالینی درانتهای سال گذشته و 14 راهنمای دیگر نیز در ابتدای سال جاری تدوین شده است، علاوه بر آن معاونت درمان وزارت بهداشت متعهد شده که 100 گایدلاین ( راهنمای بالینی) دیگر نیز برای امسال ابلاغ کند.

وی بر استقرار سازمان الکترونیک اشاره کرد و گفت: شعار اصلی این سازمان استقرار سازمان الکترونیک است که با تشکیل آن بخشی از مشکلات  این سازمان مرتفع خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha