سلامت نیوز: وزیر رفاه با اعلام اینكه 80 درصد خدمات پزشكی در بخش‌های دولتی نامناسب است گفت: اختصاص 10درصد یارانه‌ها به بخش سلامت بدون كار كارشناسی مصوب شده است.
 صادق محصولی امروز در همایش پزشك خانواده و نظام ارجاع كه در كتابخانه ملی ایران برگزار شد افزود: برای اجرای طرح پزشك خانواده جلسات كارشناسی بسیاری برگزار شده است و اجرای این طرح ضرورتی برای كشور است.

وی گفت: اصل نظام ارجاع را متخصصان قبول دارند اما در نحوه اجرا و ابعاد آن مشكلاتی وجود دارد و به راحتی نمی‌توان از كنار آن گذشت.

وزیر رفاه گفت:‌ در حال حاضر نظام ارجاع دارای نقاط ضعفی است كه با جلسات كارشناسی برطرف خواهد شد و دلیل این امر فاصله زمانی اجرایی این طرح است.

وزیر رفاه اضافه كرد: طرح هدفمندی یارانه‌ها طرحی بود كه در اجرای آن پیچیدگی‌هایی وجود داشت اما دولت با كمك مردم توانست این طرح را اجرایی كند و مردم از فواید آن بهره ببرند.

وی اضافه كرد: در برنامه پنجم توسعه در مجلس قرار بود كه بیمه‌های سلامت تحت نظر وزارت بهداشت باشند اما به دلیل نواقصی كه وجود داشت این طرح منتفی شد.

محصولی گفت: اختصاص 10درصد یارانه‌ها به سلامت كشور بدون كار كارشناسی مصوب شده و باید برای اجرایی شدن آن بررسی‌های زیادی صورت گیرد و هنوز تصمیم‌گیری قطعی اعلام نشده است.

محصولی درباره كمبود بودجه وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت با كمبود بودجه آموزشی مواجه است و نمی‌تواند از اعتبارات درمانی برای آموزش هزینه كند. به همین دلیل در نظام ارجاع آنچه كه درخواست دارند به دست نیامده است.

وزیر رفاه گفت: با بخش‌های خصوصی قراردادهایی بسته شده است و نتایج خوبی در بر دارد. برخی‌ها در بخش خصوصی تعرفه‌های خدمات پزشكی به صورت خودسرانه افزایش داده‌اند و باید تاكید كنیم كه تعرفه‌ها براساس مصوبات مجلس باید صورت گیرد.

محصولی گفت: كاهش مراجعات به شهرها اصلاح سیستم درمانی و گسترش شبكه بهداشتی در روستاها از فواید پزشك خانواده و نظام ارجاع است.

وزیر رفاه گفت: 80 درصد خدمات سلامت بخش دولتی در شهرها نامناسب است و برخی از بیماران به دلیل كمبود بودجه به این مراكز مراجعه می‌كنند كه باید اصلاحاتی صورت گیرد.

محصولی گفت: افزایش اشتغال و جلوگیری از اتلاف وقت و ارتقای پزشك عمومی از مزایای پزشك خانواده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha