شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 24390
سلامت نیوز :دپارتمان بهداشت چین از فوت 20 تن در پی ابتلا به آنفلوآنزای خوكی در این كشور در طول دو ماهه گذشته در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، «شو یئولانگ» مدیر اجرایی مركز ملی مقابله با شیوع آنفلوآنزا در چین در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این كشور، عنوان كرد: تعداد تلفات و قربانیان آنفلوآنزای خوكی در كشور طی دو ماهه گذشته به 20 تن رسیده است و این افراد از 9 منطقه مختلف چینی هستند.

این مقام مسئول در ادامه به شبكه خبری بی‌بی‌سی، یادآور شد: در آوریل سال 2009 میلادی بیش از 18 هزار و 400 تن در سراسر دنیا به دلیل ابتلا به این بیماری ویروسی جان خود را از دست دادند و در سال گذشته میلادی تنها در چین 800 تن به دلیل ابتلا به این بیماری قربانی شدند.

به گزارش ایسنا، «وانگ یو» سخنگوی مركز كنترل و پیشگیری بیماری‌های دپارتمان بهداشت چین مستقر در «پكن» نیز در این باره گفت: ‌احتمال این موضوع وجود دارد كه تعداد قربانیان این بیماری ویروسی كه به H1N1 ‌مشهور است در ماه‌های آینده بیشتر شود. البته این بیماری همان آنفلوآنزای خوكی قدیمی است كه در طول دو سال گذشته در سراسر جهانه شیوع یافته است و می‌توان امیدوار بود كه جهش نیافته است. به همین دلیل، پیشگیری و درمان آن تا حدودی قطعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha