سلامت نیوز :مسئول كلینیك تخصصی روشهای نوین درمان زخم بیمارستان خانواده اصفهان گفت: مراجعه به مراكز غیر تخصصی ممكن است منجر به قطع عضو سریع در بیماران دیابتی شود كه تاسیس كلینیك‌های تخصصی درمان، امید به زندگی را در بیماران افزایش می‌دهد.

حسن جعفری در گفت وگو با  ایسنا با بیان این مطلب افزود: ما توانسته‌ایم بیش از ده بیمار دیابتی را كه دستور قطع عضوشان صادر شده بود را تحت درمان قرار دهیم. قطعا پا معمولا در مواردی اتفاق می‌افتد كه وسعت زخم وجود داشته باشد. معمولا اگر عفونت استخوانی پیشرفت نكرده باشد، می‌توان آن را كنترل كرد.

وی درباره تعداد كلینیك‌های تخصصی درمان نوین زخم در ایران گفت: در حال حاضر تمام مراكز درمانی و بیمارستان‌های ما مراقبت‌های مربوطه و درمان زخم را انجام می‌دهند ولی مراكز تخصصی تحت این عنوان، محدود و انگشت شمار هستند و اهمیت موضوع، ساخت و توسعه این كلینیك‌های تخصصی و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این بیماران به دلیل هزینه‌های درمانی بالا را بیش از پیش ضروری می‌كند.

جعفری درباره كادر درمانی این مركز گفت: كادر درمانی ما شامل متخصصین عفونی، جراح، ارتوپد، متخصصین داخلی، جراحان پلاستیك، متخصصین تغذیه و عروق هستند.

وی همچنین درباره بیماران تحت پوشش این مركز اظهار كرد: تاكنون بیش از500 بیمار را پذیرش كرده‌ایم كه مبتلا به زخم بستر، زخم‌های دیابتی و زخم‌های مزمن دیگر بوده‌اند.

مسئول كلینیك تخصصی روشهای نوین درمان زخم درباره زخم‌ پای بیماران دیابتی گفت: افراد دیابتی چون خون رسانی‌شان به تمام نقاط بدن خوب نیست دچار اختلالات عروقی می‌شوند و به تدریج ضربه‌هایی كه به پایشان وارد می‌شود و یا حتی جسم خارجی نوك تیز كه به پایشان فرو می‌رود را حس نمی‌كنند، دچار زخم پا می‌شوند كه این زخم پیشرفت كرده و عفونی می‌شود. متاسفانه در اكثر موارد منجر به عفونت‌های پیشرفته می‌شود. تلاش ما جلوگیری از قطع عضو در بیماران دیابتی است كه از روشهای درمانی جدید و همچنین داروهای جدید در درمان بهره می‌گیریم.

وی ادامه داد: زخم‌های وسیعی كه نیاز به عمل پیوند پوست دارند نیز در این مركز انجام می‌شود و از جدیدترین روشهای درمانی چون لیزر تراپی، نور درمانی و استفاده از پانسمان‌های نوین در درمان انواع زخم‌ها بهره گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha