سلامت نیوز :یك جراح و فوق تخصص قرنیه اظهار كرد: آستیگماتیسم جزو عیوب انكساری رایج چشم است كه تاری دید از مشخصه‌های بارز آن است.

دكتر علیرضا فروتن، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفت وگو با  ایسنا، ‌درباره نشانه‌های بروز آستیگماتیسم گفت: علاوه بر تاری دید، خستگی زودرس به هنگام مطالعه و كار چشمی فعال از عوارض آن است و در صورتی كه زودتر تشخیص داده شود با تجویز عینك، لنز تماسی یا انجام جراحی قابل اصلاح است.

وی درباره اصلاح عیوب انكساری آستیگماتیسم با استفاده از عینك اظهار كرد: عینك به تصحیح این عیب منجر ‌شده و دید را بهبود می‌بخشد اما با استفاده مداوم از عینك رفع نمی‌شود. با برداشتن عینك، آستیگماتیسم وجود داشته و باعث خستگی چشم می‌شود اما با گذاشتن آن برطرف می‌شود.

دكتر فروتن، آستیگماتیسم را نقص در انحنای چشم یا غیریكنواخت بودن انحنای قرنیه دانست و افزود: این عارضه می‌تواند زمینه‌های ارثی داشته باشد ولی ممكن است علائم آن در سنین بالا بروز كند و در سنین پایین خودش را نشان ندهد و به مرور پیشرفت كند كه البته ممكن است در سنین بالا هم درجات مختلفی از آستیگماتیسم ظاهر شود كه با روشهای مختلفی چون لیزر درمانی، انجام جراحی، استفاده از لنز قابل اصلاح خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha