سلامت نیوز :بر اساس تحقیقات جدید مشخص شد كودكانی كه روزانه شیر مصرف می‌كنند، 40 درصد كمتر از بزرگسالان به سرطان روده دچار می‌شوند.

به گزارش  ایسنا، پروفسور «برایان كاكس» از دانشگاه «اوتاگو» در نیوزلند در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این كشور، عنوان كرد: ‌مصرف روزانه نیم لیتر یا یك فنجان متوسط شیر توسط كودكان در منزل یا مدرسه یك عامل دفاعی و حمایتی علیه ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان روده است.

محققان به این نتیجه نیز دست یافتند كه عدم مصرف شیر در طول دوران كودكی باعث می‌شود تا این افراد در سنین بزرگسالی20 درصد بیش از دیگران به سرطان‌های دستگاه گوارش مبتلا شوند.

به گزارش ایسنا، این محقق در ادامه به روزنامه دیلی میل، گفت: در پژوهشی كه از 562 فرد بزرگسال مبتلا به سرطان روده بین سنین 30 تا 69 سال صورت گرفت، مشخص شد كه این افراد در سنین چهار تا شش و در دوران كودكی و نوجوانی یا اصلا شیر مصرف نكرده‌ و یا كمتر از حد معمول از این محصول لبنی استفاده كرده‌اند.

بر اساس این تحقیق كه در انگلستان هم به عمل آمد، این موضوع مشخص شد كه در بسیاری از مدارس و مهد‌های كودك این كشور برنامه تغذیه مناسبی اجرا نمی‌شود. به همین دلیل، در اوت سال گذشته میلادی «دیوید كامرون» نخست وزیر این كشور مبلغ 50 میلیون پوند به صورت سالانه برای اجرای برنامه تغذیه‌ای مناسب در اختیار این مراكز قرار دارد.

به گزارش ایسنا، ‌دكتر «جودیت برایانز» مدیر شورای تغذیه سالم انگلستان هم در این باره به شبكه خبری بی‌بی‌سی، نیز یادآور شد: توزیع شیر در مدارس و مهدهای كودك یك امر مهم است؛ چرا كه كودكان در این سن نیازمند دریافت مواد مغذی و معدنی هستند و تنها از طریق مصرف این ماده لبنی چنین ویتامین‌هایی را دریافت می‌كنند. هم اكنون در اكثر مدارس این كشور مواد غذایی نامناسب و غذاهای آماده در میان دانش آموزان توزیع می‌شود. ما وظیفه داریم تا این عادت بد را از ذهن این كودكان پاك كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha