متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه سوئیس با بررسی و بازبینی31 آزمایش مختلف با حضور116 هزار بیمار مصرف کننده انواع مسكن‌های درد مثل ایبوپروفن، ناپروکسن، آرکوکسیا یا دارونماها به نتایج مهمی در مورد ارتباط این داروها با خطر بروز امراض قلبی پی بردند.

سلامت نیوز :پزشكان هشدار دادند كه مصرف داروهای ضد درد خطر حمله و بیماری‌های قلبی را تشدید می‌كند.

متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه سوئیس با بررسی و بازبینی31 آزمایش مختلف با حضور116 هزار بیمار مصرف کننده انواع مسكن‌های درد مثل ایبوپروفن، ناپروکسن، آرکوکسیا یا دارونماها به نتایج مهمی در مورد ارتباط این داروها با خطر بروز امراض قلبی پی بردند. در حالی که خطر مشکلات دستگاه گردش خون در بین افراد مصرف کننده مسکن‌ها پائین است اما پزشكان دریافتند كه در مقایسه با دارونماها، این داروها خطرات جدی به همراه دارند.

پزشكان معتقدند كه آسپیرین، ایبوپروفن و استامینوفن ممکن است فشار خون را بالا ببرند، بنابراین خطر بیماری قلبی را بویژه در مردان افزایش می‌دهند. میلیون‌ها نفر هر روز برای درمان سردرد، التهاب مفاصل (آرتریت)، دردهای عضلانی و سایر دردهای بدنی از این قرص‌های مسکن استفاده می‌کنند.

به گزارش رویترز، داروهای مسکنی که در روز تعداد بسیاری از آنها توسط مردم سراسر دنیا مصرف می‌شود از عوامل بالا رفتن فشار خون در افراد و همچنین بروز بیماری‌های قلبی در مردان هستند.

به گزارش  ایسنا، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد مردانی که شش یا هفت روز هفته استامینوفن مصرف می‌کردند، نسبت به مردانی که این دارو را مصرف نمی‌کردند،34 درصد بیشتر در معرض افزایش فشار خون قرار داشتند.

این تحقیق نشان می‌دهد مردانی که امروزه تعداد بیشتری مسکن نسبت به گذشته مصرف می‌کنند، بیشتر با خطر بروز مشکلات قلبی از جمله حملات قلبی مواجه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha