سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 243995

" وحدت " روستایی است در ۷۰ کیلومتری شهر گرگان مرکز استان گلستان که مهاجرین سیستانی از سالها پیش به دلیل بیکاری و خشکسالی شهر و دیار شان به آن پناه آورده اند. روستایی که این روزها تنها نام وحدت را یدک می کشد و با اتحاد بیگانه است.

سلامت نیوز:" وحدت " روستایی است در ۷۰ کیلومتری شهر گرگان مرکز استان گلستان که مهاجرین سیستانی از سالها پیش به دلیل بیکاری و خشکسالی شهر و دیار شان به آن پناه آورده اند. روستایی که این روزها تنها نام وحدت را یدک می کشد و با اتحاد بیگانه است.


۷۲ خانوار روستای" وحدت " از سالهای دور برای رهایی از مشکلاتی که بر سر زندگی هایشان آوار شده بود، در حریم سد " وشمگیر " زندگی میکنند، اما اینطور که خودشان میگویند چند سالی است دوباره به دام مشکلات افتاده اند و نه تنها از نعمت آب آشامیدنی و گاز لوله کشی بی بهره هستند، بلکه مسئولین بهره مندی آنها از امتیاز آب و گاز لوله کشی را منوط به نقل مکان شان از کاسه سد دانسته اند این درحالی است که هنوز دولتمردان به قول شان عمل نکرده اند و از زمینی که وعده آن را داده بودند خبری نیست.


گرچه استانشان گلستان است و توقع می رود به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه، از آب و هوای خوش و زمین های حاصلخیز برخوردار باشد، اما واقعیت این است که هرچه بر عمر زمین افزوده می شود عمق مشکلات اهالی " وحدت "  هم بیشتر می شود. به طوری که همسایگی با سد وشمگیر، ریتم زندگی کوچ نشین های سیستانی را کند تر از قبل و آنها را با مخاطرات بیشتری رو به رو ساخته است. حالا در فصل پاییز و زمستان با باران های سیل آسا و میزان بالای رطوبت و در فصل بهار و تابستان با کم آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند، در صورتی که از سالیان دور آب مورد نیازشان را از سد تامین کرده اند، زمین هایشان از مواهب سد سیراب بوده وکشاورزی پر رونقی داشته اند.


این روزها اما مهاجران دیار آفتاب چشم به زمین های خشکیده ای دوخته اند که اشتغال مردان و زنان را تحت تاثیر قرار داده و زندگی آنها را با بحران مواجه کرده ولی آنچه که هنوز در این اقلیم زنده مانده امید به وعده مسئولین و انتظار برای تحقق آنها است.

 


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha