دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 24406

بعضی غذاها مواد شیمیایی و هورمون‌هایی را ترشح می‌کنند که افراد را سرحال آورده و خوشحال می‌کند. در این شرایط فرد ازنظر روحی احساس اعتماد به نفس می‌کند، مهارکننده‌های ذهنی او کم می‌شود و با نشاط‌تر به‌نظر می‌رسد.

مواد غذایی موثر بر افزایش میل جنسی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شیپ، بعضی غذاها مواد شیمیایی و هورمون‌هایی را ترشح می‌کنند که افراد را سرحال آورده و خوشحال می‌کند. در این شرایط فرد ازنظر روحی احساس اعتماد به نفس می‌کند، مهارکننده‌های ذهنی او کم می‌شود و با نشاط‌تر به‌نظر می‌رسد. نتیجه این وضعیت این است که یکی از مراحل جنسی که آمادگی روحی است، فراهم می‌شود. این مواد غذایی شامل موارد زیر است:‌

  • فلفل تند و غذاهای ادویه‌دار و تند که باعث افزایش پمپاژ قلب می‌شوند. در نتیجه می توانند بر خون رسانی به آلت تناسلی موثر باشند.
  • موز که حاوی مواد شیمیایی خاصی است و ازنظر روحی فرد را بانشاط می‌کند و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند.
  • هویج که به علت داشتن مقادیر زیادی فیبر باعث می‌شود میل جنسی افزایش پیدا کند.

بسیاری از مواد غذایی هستند که می توانند برا سلامت جنسی و روابط بین زوجین تاثیر بگذارند؛ اگر میخواهید رابطه جنسی طولانی و با کیفیتی داشته باشید می توانید این موارد را بهرژیم غذایی خود اضافه کنید و از آنها لذت ببرید:

تمشک سیاه

دکتر آنا ماریا، می گوید: «تمشک سیاه غذای غنی از فیتوشیمیایی است که هم میل جنسی و هم استقامت جنسی را افزایش می دهد.»

چند ساعت قبل از اینکه بخواهید رابطه جنسی برقرار کنید، مقداری تمشک سیاه نوش جان کنید.

کلم بروکلی

مقداری بروکلی را همراه با سالاد یا در کنار استیک خود به شکل خام، سرخ شده یا پخته مصرف کنید تا میل جنسی خود را افزایش دهید. Keri Glassman، RD، CDN ، متخصص تغذیه و بنیانگذار Nutritious Life می گوید: «من کلم بروکلی را به دلیل محتوای بالای ویتامین C آن پیشنهاد می کنم و کلم بروکلی یکی از بهترین غذاهایی است که میل جنسی را در زنان (یا هر فرد دیگری) افزایش می دهد»

ویتامین C به گردش خون در اندام ها کمک می کند و همچنین با بهبود میل جنسی زنان مرتبط است.

بروکلی

میخک

گلاسمن می‌گوید: «در هند قرن‌ها از میخک برای درمان اختلالات جنسی مردان استفاده می‌شود. » تحقیقات منتشر شده در ژورنال BMC Complementary and Alternative Medicine با این نظریه موافق است و بررسی کرده است که عصاره میخک باعث افزایش فعالیت جنسی موش های نر شده است.

گلسمن می‌گوید: «میخک برای از بین بردن بوی بد دهان نیز استفاده می‌شود. او پیشنهاد می کند پودر میخک را در غذای خودتان بریزید. کمی زیره و دارچین به آن اضافه کنید؛ شما با این کار یک داروی تقویت کننده جنسی خوشمزه آماده خواهید کرد.»

فقط مطمئن شوید که آن را با شریک زندگی خود نیز به اشتراک بگذارید.

انجیر

آیا می خواهید دفعه بعد که شریک زندگیتان شما را می بیند کاملا غیرقابل مقاومت باشید؟ یک راه حل غذایی ساده وجود دارد: افزودن انجیر به رژیم غذایی.

دکتر جان کلمنت می‌گویند: «انجیرها محرک‌های بسیار خوبی برای باروری محسوب می‌شوند و میل جنسی را افزایش می‌دهند.» قبل از انجام رابطه جنسی، از آن میل کنید و خودتان متوجه تغییر شوید.

انجیر

هندوانه

هندوانه اگرچه از 92 درصد آب تشکیل شده است، 8 درصد باقیمانده میوه مملو از مواد مغذی حیاتی برای سلامت جنسی است. بر اساس تحقیقات مرکز بهبود میوه و سبزیجات تگزاس A&M، هندوانه دارای موادی است که اثراتی شبیه ویاگرا به رگ های خونی بدن می دهد و حتی ممکن است میل جنسی را افزایش دهد .

هندوانه حاوی ماده مغذی گیاهی به نام سیترولین است که بدن آن را به آرژنین تبدیل می کند، اسید آمینه ای که سطح اکسید نیتریک را در بدن افزایش می دهد و رگ های خونی را به همان روشی که ویاگرا تحت تاثیر قرار می دهد، شل می کند.

بیشتر بدانید : قوی ترین دمنوش های گیاهی برای تقویت میل جنسی

تخم مرغ

مهم نیست که چگونه آنها را درست کنید، چند تخم مرغ بعد از یک روز طولانی به شما انرژی می دهد تا بتوانید روز خوبی را بگذرانید. گلاسمن می گوید: «تخم مرغ سرشار از پروتئین است که منبعی غنی برای استقامت بدن است و همچنین کالری کمی دارد. »

علاوه بر این، آنها منبع خوبی برای اسید آمینه L-arginine هستند که در درمان انواع بیماری های قلبی و اختلال نعوظ موثر نشان داده شده است.

جینسینگ

جینسینگ یکی از غذاهای اثبات شده علمی است که میل جنسی را در زنان افزایش می دهد؛ محققان دانشگاه هاوایی دریافتند که زنانی که مکمل های غنی از جینسنگ مصرف می کنند، افزایش قابل توجهی در میل جنسی در یک ماه نشان می دهند و 68 درصد نیز گفته اند که زندگی جنسی کلی آنها بهبود یافته است.

جینسینگ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا یکی از دمنوش های حاوی جینسینگ را امتحان کنید. با این حال فراموش نکنید که بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا که ادعا می کنند جینسنگ در آنها وجود دارد نیز حاوی مواد شیمیایی و چندین تن شکر هستند.

کاهو

یک سالاد کوچک با روغن و سرکه به عنوان سس ممکن است میل جنسی شما را تقویت کند. کلمنت می گوید: «کاهوی آیسبرگ حاوی مواد است که به فعال کردن هورمون های جنسی کمک می کند

سالاد

زنجبیل

می‌دانیم که زنجبیل به گردش خون، تنظیم دما و سم‌زدایی مخاط کمک می‌کند. با این حال زعفران همچنین یک تقویت کننده فوق العاده میل جنسی است. زنجبیل چه به صورت خام، چه به صورت مکمل، چه به دستور غذا یا نوشیدنی مورد علاقه شما افزوده شود می تواند برای شما مفید باشد

زنجبیل همچنین به دفاع در برابر فصل سرما و آنفولانزای زمستانی کمک می کند.

زعفران

اگرچه زعفران گران‌قیمت است، اما برای معده و زندگی جنسی شما مفید است. محققان دانشگاه گوئلف دریافته‌اند که زعفران می‌تواند عملکرد جنسی را بهبود بخشد. برای استفاده از زعفران،آن را به مدت 15 دقیقه در مایع داغ خیس کنید و سپس به هر دانه ای مانند برنج، کینوآ یا جو اضافه کنید یا از آن در سوپ یا خورش استفاده کنید.

بیشتر بدانید: چرا در زمان های خاصی از ماه میل جنسی بالاتری داریم؟



در مرحله بعدی که همان مرحله تهییج است، مواد خوراکی موثر بر قوای جنسی باعث رهاشدن هورمون‌های جنسی مثل تستوسترون می‌شوند، انرژی فرد را تقویت کرده و جریان خون سیستم تناسلی را افزایش می‌دهند. این غذاها شامل موارد زیر است:

  • میگو و سایر غذاهای دریایی که حاوی ید فراوان بوده وبرای غده تیروئید ضروری هستند.
  • زنجبیل که باعث افزایش جریان خون دستگاه تناسلی در مرد و زن می‌شود.
  • زیتون که نوع سبز آن در مردان و نوع سیاه آن در زنان باعث تقویت قوای جنسی می‌شود.‌
  • گوجه‌فرنگی که به آن سیب عشقی می‌گویند و محرک نیروی جنسی است.
  • سیب که این میوه نیز باعث افزایش قوای جنسی می‌شود.

میگو




غذاهایی که عملکرد سیستم تناسلی را بهبود می‌دهند

این دسته، مواد خوراکی هستند که حتی بوی آنها نیز در تقویت و بهبود عملکرد قوای جنسی موثر است مثلا پیتزای پنیر جریان خون دستگاه تناسلی را 5 درصد افزایش می‌دهد، ذرت بو داده با کره تا 9درصد و کدو حلوایی تا 40درصدو گیاه اسطوخودوس نیز تا حدود 40درصد جریان خون دستگاه تناسلی را زیاد می‌کنند. این در حالی است که عطری که از گل‌ها گرفته شده باشد تنها 3درصد جریان خون دستگاه تناسلی را افزایش می‌دهد. بنابراین تاثیر بوی غذاها از اسانس گل ها بیشتر است.‌

  • جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالی، سیستم تناسلی را در مردان و زنان تقویت می‌کند. چینی‌ها در قدیم از این خاصیت مارچوبه برای درمان بعضی از بیماری‌های جنسی و کلیوی استفاده می‌کردند.
  • انجیر از دوران قدیم به‌عنوان محرک قوای جنسی شناخته شده است زیرا حاوی املاح مختلفی است که در تولید هورمون‌های جنسی نقش دارند.‌
  • عسل حاوی ویتامین‌های گروه B و املاحی خاص است و سلامت قوای جنسی در زن و مرد را تقویت می‌کند. ضمنا قند موجود در عسل سهل‌الهضم بوده، سریع جذب می‌شود و انرژی خوبی به فرد می‌دهد. شاید نام <ماه عسل> هم از همین موضوع منشا گرفته باشد!


البته تاثیر این غذاها بر روی قوای جنسی افراد از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و خود افراد باید تاثیر این خوراکی‌ها را بر روی سلامت جنسی خود امتحان کنند. درضمن توصیه اداره نظارت بر غذا و داروی امریکا را فراموش نکنید: <نباید هر دارو یا ماده ساختگی را که ادعا می‌شود بر روی قوای جنسی تاثیر دارند مصرف کنید. بسیاری از این مواد، نه تنها مفید نیستند بلکه برای بدن مضر هم محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha