رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران در مورد بیمارانی که مجاز به روزه‌داری نیستند توضیحاتی ارائه داد.

بیمارانی که مجاز به روزه‌داری نیستند

سلامت نیوز:رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران در مورد بیمارانی که مجاز به روزه‌داری نیستند توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، ایرج خسرونیا ، در مورد ماه مبارک رمضان و اینکه چه بیمارانی می‌توانند روزه بگیرند، گفت: افرادی که دچار خونریزی حاد دستگاه گوارش بوده یا دچار سکته جدید قلبی و مغزی شده و مبتلا به سرطان و در حین درمان هستند، نباید روزه بگیرند.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران افزود: بیماران گرفتار دیابت و فشار خون غیرقابل کنترل نیز نباید روزه بگیرند و افرادی که سابقه زخم معده، مشکل قلبی یا کلیوی داشته‌اند باید در این زمینه حتماً با پزشک خود مشورت کنند.

خسرونیا خاطرنشان کرد: در صورتی که پزشک وضعیت جسمانی فرد را بررسی کرد و مشخص شد از لحاظ جسمانی روزه‌داری برای فرد مناسب نیست بیمار نباید روزه بگیرد.

وی در مورد بیماران مبتلا به دیابت گفت: فرد مبتلا به دیابت مراقب باشد تا ناگهان مقدار زیادی قند از طریق مواد غذایی وارد بدن خود نکند که به افزایش ناگهانی قند خون پس از افطار دچار شود.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران اضافه کرد: افراد دیابتی برای روزه‌داری حتما باید با  پزشک خود مشورت کنند چرا که میزان قند خون این افراد و شرایط جسمانیشان متفاوت است همچنین توصیه می‌شود با یک متخصص تغذیه در رابطه با نوع تغذیه هنگام افطار نیز مشورت کنند.

خسرونیا در مورد بیماران مبتلا به کم‌کاری تیروئید گفت: این بیماران می توانند داروی خود را پس از افطار و یا در سحر با مشورت پزشک مصرف کنند و معمولا روزه‌داری برای آنها منعی ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha