پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 244095

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: زمینه‌ای که ما در آن مشکل داریم، کنترل عفونت و به‌روز کردن دانش و مهارت پرستاران است که بتوانند این وظیفه خطیر خود را به شکل مناسب انجام دهند.

ضرورت به‌روزرسانی دانش پرستاران در کنترل عفونت

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: زمینه‌ای که ما در آن مشکل داریم، کنترل عفونت و به‌روز کردن دانش و مهارت پرستاران است که بتوانند این وظیفه خطیر خود را به شکل مناسب انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ارمان ،مریم حضرتی درباره نقش پرستاران در کنترل عفونت، اظهار کرد: تاریخچه پرستاری در کنترل عفونت به زمان نایتینگل بر می‌گردد. نتایج تحقیقات و مطالعات آکادمیک نایتینگل نشان داد که بهبود شرایط بهداشتی می‌تواند به کاهش میزان مرگ‌ومیر در بیماران منجر شود. او با بیان اینکه امروزه پرستاران به‌عنوان افراد کلیدی در کنترل عفونت نقش دارند، عنوان کرد: پرستاران در واقع تضمین‌کننده ابقاء برنامه کنترل عفونت در بیمارستان‌ها هستند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: از 5/43میلیون نفر افرادی که در حوزه سلامت کار می‌کنند، حدود 7/20درصد نیروها را پرستاران تشکیل می‌دهند. بنابراین قشر عظیمی از نیروهای سلامت، پرستاران هستند که می‌توانند در کنترل عفونت نقش موثری داشته باشند. اولین خط مقدم و مراجعه بیمار در بیمارستان نیز اغلب با پرستاران است. بنابراین نقش پرستاران می‌تواند حائز اهمیت باشد. امروزه همگان بر وظایف پرستاران واقف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha